zaterdag 13 mei 2017

Klein gebaar, groot compliment

Vanuit mijn werk krijg ik soms de ergste en meest schrijnende verhalen te horen. Soms kan ik het heel goed hebben en andere keren heb ik het zo erg te doen met mensen, dat ik nóg meer mijn best doe om iets voor elkaar te krijgen. Uiteraard doe ik voor iedereen mijn uiterste best, laten we dat voorop stellen. 

Alleen soms, heel soms, krijg ik iets niet meteen voor elkaar. Omdat ik nog iets moet uitzoeken of zelfs moet laten uitzoeken. Frustrerend vind ik dat, maar dat is dan niet anders. 

Zoals afgelopen maandag. Ik had zelf een ontzettende baaldag, omdat ik mijn examen niet gehaald had en ik zat er een beetje doorheen. Ik moest iets voor iemand regelen en dat lukte niet direct. Baal, baal, baal. Om nu niet teveel in details te treden: er zou contact moeten worden opgenomen met een behandel centrum en tja.. dat gaat niet altijd even vlot als je extra informatie nodig hebt. 
Hoe kon ik dit nou een klein beetje goedmaken? Na veel denken viel mijn oog op een rek met kaarten. Er stond een mooie kaart tussen en ineens viel bij mij het kwartje: ik ga een kaartje sturen en we zien wel hoe het uitpakt. 

Zo gezegd, zo gedaan. Ik zette een positieve tekst op de kaart, deed hem in een enveloppe en met mijn netste handschrift schreef ik het adres op. Op hoop van zegen stuurde ik het kaartje op. 

Gisteren kreeg ik een mail van een collega. Mevrouw had de kaart ontvangen en vond dit zo'n positieve opsteker dat ze me graag wilde bedanken. Daar belde ze speciaal voor op. 

Zo zie je maar; een klein gebaar is genoeg. 

1 opmerking:

  1. Mooi gedaan! Leuk ook dat je er nog wat van terug hoorde...

    BeantwoordenVerwijderen

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...