donderdag 4 mei 2017

Housewarming cadeau

Onlangs zijn vrienden van ons verhuisd. Ze moesten ontzettend veel aan het huis doen, maar nu is het bijna klaar. Omdat zij ongeduldig waren en iedereen alles wilden laten zien, hadden we afgelopen zaterdag de housewarming. Met vrienden en familie van onze vrienden hebben we het huis ingewijd met een feestje.

Housewarming cadeau 

Met lege handen aankomen is saai, maar in principe geven mijn vriend en ik zo weinig mogelijk cadeautjes. Niet omdat we gierig zijn, maar puur om het feit dat we niet teveel spullen willen geven aan mensen die alles al hebben. 
En deze vrienden hébben alles. 2 huizen samengevoegd tot 1 huishouden en tja.. wat geef je dan? 
Ik weet dat zij altijd het hele huis schoon en netjes willen hebben en dat ze daarom ook vaak poetst. Dat bracht me op een idee. Voor een paar euro kocht ik een emmer en een paar ecologische poetsspullen. De spullen deed ik in een emmer en zo ontstond ons cadeau. 

Nu is alleen een emmer geven ook saai, dus boden wij ook aan om een dag te komen klussen, poetsen, opruimen, eigenlijk net wat nodig is. Hier heb je altijd wat aan. Nou zijn wij de beroerdste niet, dus we gaan echt wel vaker helpen, maar zoals we dan cliché zeggen: het gaat om het idee. 

Ze vonden het een geweldig cadeau!

5 opmerkingen:

  1. Ik zou dat ook een geweldig cadeau vinden en zeer op prijs stellen, Is ook mooi cadeau om te geven na een bevalling. Ik kon zelf na weken nog weinig en had toen een helpende handje in de huishouding fijner gevonden dan andere cadeau,s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tip heb ik inderdaad ook vaker gehoord om een bevalling je hulp aan te bieden! Ga ik zeker bij een volgend neefje of nichtje doen!

      Verwijderen
  2. En als je zo'n mooie "onverslijtbare" metalen emmer heeft is het helemaal super of een mooie short met erop geborduurd naam van de ene partner en dan een hartje of iets anders leuks dan naam van de andere partner ....ik kreeg ooit als trouwcadeau van mijn bazen (toen) een mooie mand en er zaten allerlei
    leuke spulletjes in (alles in t wit) oa een donsdeken overtrek met onderlaken en ze hadden op de kussenslopen onze naam laten borduren ,we zijn dit jaar 20j gehuwd en ik gebruik het nog steeds ! ik vond/vind het nog altijd één van de fijnste geschenken . ik ben later te weten gekomen waar ze het liet borduren en naargelang ik de ouders beter ken familie of niet etc , heb ik zo al vaak een mooi slabbetje of badhanddoek laten borduren (je het te borduren stuk daar kopen ,goede kwaliteit en iets duurder) of je gaat naar één van goedkoper winkels en koopt daar een hnddoek of slab als je kersverse mama bent geworden dan zie je graag de naam van je nieuw wonder staan ,toch? Toen wij huwden (ook alles al hebben)
    hebben we aan elke gast een envelopje gevraagd (envelopje zat bij de uitnodigen voor het feest receptie feestmaal met warme maaltijd taart en dan om 11h groot dessert-buffet) de gift was anoniem ,en met dat geld wilden wij de huwelijksreis en prijs daarvan laten bepalen (14/02) dus liefst ergens warm ? het reisbureau gaf ons als uitkomst Kenia en we waren dus niet alleen meer verliefd op elkaar en de baby in mijn buik maar ook op
    Afrika ! wij die dachten van nooit meer van ons leven daar te geraken ,tot ik drie jaar later een reis naar Senegal !!!! en dat land was nog mooier en de reis ook !(of was dat gewoon omdat het gratis was ? lieve groet Jezebelle uit B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, wat een ontzettend gaaf verhaal! En wat tof met die borduulsels er op!

      Die reis uit anonieme giften klinkt zo perfect. Wauw!
      En Kenia en Senegal lijken me beiden prachtig!

      Verwijderen
  3. een reis naar Senegal win! moest dat zijn
    groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...