woensdag 24 mei 2017

Hoe gaat het met het bedrijf?

Een tijdje geleden heb ik al over het bedrijf van mijn vriend geschreven. Hier kwamen veel vragen over en ik wil deze echt allemaal beantwoorden! Het enige nadeel: wij zijn de enigen in Nederland die zoiets doen, dus dan ben ik meteen van mijn anonimiteit af. Ik wacht dus nog een tijdje met het exacte bedrijf te noemen dat we hebben.

Maar, voor de draad ermee. Hoe staat het met het bedrijf? Goed en ook weer iets minder. We hadden een heleboel interesse in reizen (jep, we doen iets met reizen ;), alleen we hebben het idee, omdat mensen het nog niet kennen, dat ze een beetje afwachtend zijn. Op 1 en 8 april zouden de eerste twee reizen naar Portugal gaan. We waren hier super enthousiast over, want hé: ons idee viel in de smaak! 
Helaas gingen deze reizen last minute niet door. Een paar externe omstandigheden hadden hiervoor gezorgd. Balen, balen, balen!

Er is een heleboel interesse, ook van grotere voetbalclubs (de jeugd van de Amsterdamse club bijvoorbeeld) en ook uit de rest van de sportwereld is er animo.  Hier zijn we natuurlijk hartstikke blij mee, alleen: nu moeten we de mensen nog overtuigen van ónze kwaliteiten. 

Portugal

Het bedrijf waarmee we samenwerken in Portugal heeft al een heleboel connecties die wellicht geïnteresseerd zijn. Dat is natuurlijk een mooie opstap voor ons. Ik bedoel: je moet van elkaars kwaliteiten profiteren. Niet misbruiken, maar wel gebruiken. 

Mijn vriend is natuurlijk al in Portugal geweest om kennis te maken en dit klikte ontzettend goed. Wekelijks heeft mijn vriend contact met Portugal om te kijken hoe alles ervoor staat. 

Onze partner in Nederland

Wij werken ook samen met een grote touroperator in Nederland. Zij verzorgen ook andere reizen, maar zij waren onze eerste partner en zagen dus ook potentie in ons plan. Onze contactpersoon is helaas deze week op vakantie, maar als hij terug is gaan we weer om de tafel zitten om een mooie deal af te spreken voor de eerste reizen. 
Met deze partner kunnen we binnen Europa alle bestemmingen bereiken, alleen zijn wij van plan om ons te concentreren op Limburg, België (Ardennen) en Duitsland (Sauerland). Dit i.v.m. reistijd en kosten.
Met deze partner kunnen wij ook een all-inclusive aanbod doen, zodat de boekers nergens meer aan hoeven te denken. We kunnen zelfs nog wat culturele aspecten toevoegen in onze reis. 

Scholen?

Zelf had ik nog het idee om ook scholen te betrekken bij onze plannen. Scholen doen vaak met de 4e, 5e en 6e-jaars een reis. Omdat mijn vader en moeder allebei docent waren heb ik dit plan bij hen aangekaart. Zij waren sowieso vanaf het begin enthousiast en mijn ouders denken dat dit plan heel goed aanslaat bij jongeren. 
Vanaf september zal ik me hierop gaan concentreren en scholen aanschrijven, benaderen en bezoeken om onze ideeën toe te lichten. 


Al met al gaat het goed, alleen zoeken we nog de juiste personen/bedrijven/families/vriendengroepen die dé stap durven te wagen en met ons mee willen gaan! 

Omdat ik nog even van mijn anonimiteit wil genieten geef ik nog geen naam door. Mocht je nadere toelichting willen of wil je mij interviewen; dat mag! Maar dan zonder vermelding van mijn blog. Je mag je mail sturen naar: groeneglitter@gmail.com. 
Heb je concrete vragen en denk je dat het is voor jou/je school/je werk/je familie is? Stuur dan ook je mail naar groeneglitter@gmail.com. 



3 opmerkingen:

  1. Een bedrijf op zetten is altijd spannend en een hele onderneming.En het heeft hoe raar ook zijn tijd nodig om naamsbekendheid te krijgen . Dat zien we ook aan het kleine bedrijfje van onze zoon hier in Roemenie. Hij verhuurt 2 vakantieappartementen , zie de link bovenaan de blog. We wensen jullie heel veel succes toe .
    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ingewikkeld om zo reclame te maken zonder het product te kunnen noemen. Ik ben wel heel nieuwsgierig nu. Waarom is het zo erg je anonimiteit te verliezen? Heb je zulke persoonlijke dingen geblogd? Als niet-anonieme blogger merk ik dat het me meevalt. Ik krijg wel eens een vraag of opmerking maar niet zo vaak, en eigenlijk nooit negatief.
    Succes met het bedrijf, het klinkt wel heel gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om weer wat te lezen over de vorderingen. Jammer dat je nog niet meer kwijt kunt maar je keuze is ook wel begrijpelijk. Succes met het verder uitbouwen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ouders 30 jaar getrouwd en ons cadeau voor hen

Hoera! Mijn ouders zijn vandaag 30 jaar getrouwd! En bij een kroonjaar hoort een cadeau. Maar, niet zomaar een cadeau. Mijn broer en ik hebb...