zondag 14 mei 2017

Commerciële dag: moederdag

Mijn ouders kwamen gisteren eten en ik moest nog snel iets halen in de winkel. Heel toevallig was ik afgelopen woensdag ook al in de winkel, echt zo niet mijn stijl, en toen vielen mij een aantal dingen op.

Zelf ben ik helemaal niet van moederdag. Mijn moeder krijgt veel liefde en aandacht het hele jaar door. Zo'n extra dag maakt het niet extra bijzonder bijvoorbeeld. Zelf vindt ze het ook vreselijk, dus dat komt mooi uit.
Behalve op de peuter- en basisschool. Tja.. dan maak je zo'n prachtig kunstwerk voor moederdag dat ze helemaal verbouwereerd is en wenste dat het iedere dag moederdag zou zijn...

Maar goed, terug naar de winkel. Zelf vind ik bloemen heel erg gezellig om in huis te hebben. Laten we even een fictief bedrag noemen voor zo'n bosje bloemen: €10. Dit is de prijs het hele (!!) jaar door. En dan komt moederdag. Hetzelfde bosje bloemen kost dan ineens €17.50. Je leest het goed! En het erge is.. bij de bloemencorner was het druk. Heel druk.
Voor soesjes/taart/zoetigheid geldt hetzelfde. Dezelfde soesjes die een week eerder nog €2 kostten, waren nu ineens €5.75 voor hetzelfde aantal. Maar, let wel, dan heb je wel een hartjescoating er op..

Nu kraak ik moederdag zeker niet af, maar wel als het zo commercieel is.

Aan alle moeders: fijne moederdag!

2 opmerkingen:

  1. Zo helemaal waar de commercie profiteert goed van deze speciale dagen. Wij vierde toen de toen de jongelui op school wat maakte moederdag , zo leuk die stralende gezichtjes met hun kadotje . Maar later hebben we het afgeschaft een feest voor de winkeliers hoeft niet en een taart die bakken we zelf wel.

    Gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik buit Moederdag lekker uit. De hele dag laat ik me verwennen met kopjes koffie en lekkere broodjes. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om lunch te maken voor de hongerige troepen of boodschappen te doen. Drinken, hapjes, eten, vandaag mogen ze lekker alles zelf maken. Heerlijk. Onze kinderen zijn al wat groter en dochter vindt het erg leuk om met een klein bedragje allemaal kleine presentjes te kopen, in te pakken en te versieren. Zoon koopt altijd wat in de winkel waar hij werkt op zaterdag. Prima hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...