zaterdag 8 april 2017

Vandaag vier ik mijn verjaardag!

Eigenlijk ben ik volgende week jarig, maar dan trouwt mijn neef. Reden genoeg dus om m'n verjaardag een week eerder te vieren.

We hebben alleen onze ouders, broers + aanhang en de opa en oma van mijn vriend uitgenodigd. Voor onze vrienden en verdere familie houden we later in het jaar een barbecue.

Bij een verjaardag hoor natuurlijk taart, hapjes en lekker eten.
Gisterenavond heb ik staan bakken en koken voor vandaag. Ik heb het redelijk simpel gehouden i.v.m. tijdgebrek.
Wat ik allemaal gemaakt heb?
- Boterkoek & brownies
- Bloemkoolsoep (daar moet ik vandaag nog kaasstengels voor maken)
- Hartige taart met spekjes en broccoli
- Wraps met roomkaas, zongedroogde tomaten en rucola
- Wraps met zalmpate (smeert goed uit) met komkommer en sla
- Kipsaté met pindasaus  (vanavond kook ik daar nog rijst bij)
- Zalmsushi
- Tonijnsushi
- Zoetzure komkommer/uien (lekker bij saté)
- Verschillende salades (wortel/kerrie/appel, groene salade en een koolsla)
- Stokbrood en kruiden/knoflookboter
- Mini saucijzen- en kaasbroodjes (deze zijn gekocht)

Ik heb ook nog een pakje kant en klare kaasfondue liggen. Wellicht warm ik die nog op als het te weinig blijkt.

Zoals je ziet zeer gevarieerd, maar voor feestjes maak ik graag veel verschillende dingen (ook als dit totaal niet bij elkaar past, zoals nu). Nu weet ik zeker dat er voor iedereen iets bij zit dat hij/zij lust. En... restjes zijn totaal niet erg natuurlijk ;).

Vandaag nog een paar dingen poetsen en dan mogen de gasten komen!

2 opmerkingen:

  1. Echt simpel noem ik dat niet,je pakt aardig uit.
    Fijne dag! En gefeliciteerd alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Met dat uitpakken valt wel mee hoor, het is vooral assembleren, haha :)

      Verwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...