zaterdag 15 april 2017

Paasgekte - met grote verbazing gekeken

Gisteren moest ik nog snel iets hebben uit de supermarkt. In eerste instantie fietste ik naar AH, want: fijne supermarkt.
Al snel bleek dat ik niet de enige was.

Ik overdijf niet als ik zeg dat er bij iedere kassa (6 kassa's totaal - relatief kleine winkel) zeker 30 mensen in de rij stonden. De winkel was ook afgeladen vol. Met mensen, dozen en karren.
Al snel was ik er klaar mee. Maar omdat ik toch wel nieuwsgierig was of het in de rest van de stad ook druk was, liep ik nog een rondje.

Het was over koppen lopen, abnormaal. Nu weet ik ook wel dat wij in een toeristisch stadje wonen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mensen kochten in alsof alles gratis was. Uiteindelijk is dat wel weer goed voor het behoud van de winkels en het zicht in de stad, dus dat is verder prima.

Maar goed, ik moest dus iets hebben uit de supermarkt en de AH was al afgevallen. Mijn vriend reed in de buurt van de Jumbo, dus ik vroeg hem om even daar te stoppen. Dat zou hij doen..
Na 5 minuten belde hij op en vroeg of ik gek geworden was. Ik had natuurlijk geen idee wat hij bedoelde. Wat bleek: bij de Jumbo stond het hele terrein vol en alle karren waren in gebruik.. er stond blijkbaar ook nog eens een extra container om spullen in op te slaan.

Dat werd ook niks. Uiteindelijk bedacht ik me dat het vast overal heel erg druk zou zijn, dus ik liep naar de Lidl bij ons achter. Alle karren en mandjes weg, de hele winkel vol dozen (ze kregen het niet aangevuld) en karren met een grote bult gevuld.
Hetgeen ik moest hebben lag er niet, maar ze kon wel achter kijken of het er nog stond. Ze keek er zo slachtofferig bij, dat ik het maar heb gelaten. Ze werken zich een slag in de rondte en krijgen het niet bijgewerkt. Nee, dan ga ik niet vragen of ze voor één klein ding naar achter wil lopen.

Toch een kleine paasgedachte gedaan en zonder het artikel weer de winkel verlaten.

10 opmerkingen:

  1. Ook wij laten het uit ons hoofd om vandaag naar de winkels te gaan.
    Eigenlijk word ook van Pasen een vreetfeest van gemaakt, dankzij de winkels.
    Ik doe het wel met wat we hebben en ga dinsdag wel weer even naar de winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel slim! Het wordt gewoon ontzettend commercieel gemaakt en de hele essentie van Pasen verdwijnt.

      Verwijderen
  2. Hier valt het enorm mee. We wonen naast Amsterdam. De jumbo in ons dorp is morgen gewoon open.
    Ulse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geluk dat het niet zo druk is bij jullie! Fijne paasdagen!

      Verwijderen
  3. en dan te bedenken dat de meeste winkel 2e paasdag gewoon een aantal uurtjes open zijn. Ik vindt het ook altijd verbazingwekkend, het lijkt wel of de supermarkten een half jaar niet meer open gaan zoveel wordt er ingeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies dat gevoel heb ik ook. Dat mensen in paniek raken dat de winkel een dag niet open is.

      Verwijderen
  4. Ik woon in een buitenwijk van Leiden. Vandaag was ik even naar de Dirk hier in de wijk gegaan en gister naar de Jumbo in Voorschoten (is ook erg dicht bij).Daar viel het erg mee, niet merkbaar drukker dan anders. Maar ik ben in voorgaande jaren wel eens naar de AH XL iets verde rweg gegaan met zulke dagen en dat was een gekkenhuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat het bij jullie niet zo druk was. En dat voor een grote stad. Mensen hamsteren alsof hun leven er vanaf hangt.

      Verwijderen
  5. Wij eten ook nooit iets bijzonders met Pasen, maar als ik de folders voorbij zie komen krijg ik het idee dat wij een uitzondering zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt zijn essentie te verliezen en het begint steeds meer op een (vr)eetfestijn te lijken.

      Verwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...