woensdag 5 april 2017

Ons neefje is geboren!

Wat ben ik trots! Een trotse tante. En mijn vriend is een trotse oom. Op maandagmiddag is namelijk ons neefje geboren.

Dat hij deze week zou komen, hadden we helemaal niet verwacht. Ik was net aan het koken toen mijn vriend gebeld werd door zijn broer. 's Avonds zouden we namelijk even op visite gaan. Toen hij belde had ik zoiets van wellicht is mijn schoonzus niet lekker en belt hij af.
Ineens hoorde ik mijn vriend helemaal vol ongeloof zeggen "Neeeeeee, echt? Neeeeee, echt? Nee toch? Dit meen je niet!" toen had ik al meteen door dat er iets aan de hand was! Hij hing op en zei dat we alles in een versnelling moesten doen: ONS NEEFJE WAS GEBOREN. 

Ooo, wat waren wij blij zeg. We aten alsof we nog nooit gegeten hadden, kleedden ons om, pakten een paar kleinigheidjes in en reden met een noodgang naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis kochten we nog een grote ballon in de vorm van een ooievaar en we liepen zo snel als we konden naar de kamer waar schoonzus lag. Ik werd er echt emotioneel van. Zo'n klein mannetje. Zo teer, zo volmaakt. Wauw.

Als kleinigheidje hadden we mijn eigengemaakte broekje mee en die viel goed in de smaak. We hadden er ook nog een paar flesjes Zwitsal bij gedaan, anders is het ook zo karig.


Het 'echte' cadeau voor ons neefje moeten we nog bestellen. Ik weet niet zeker of er iemand meeleest die ik ken, dus wat het cadeau is, houd ik nog even voor mezelf.
Van een collega kan ik nog een paar flessen babyverzorging krijgen (nieuw) die zij zelf niet meer gebruikt voor haar dochtertje. Deze geven we dan bij ons cadeau erbij. Het schijnt dat babyverzorgingsspullen niet aan te slepen zijn de eerste weken.

Vanmiddag zijn we weer geweest. Wat is het toch uniek, zo'n kleintje!


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, van harte gefeliciteerd!! Wij zitten hier ook te wachten op een nieuwe telg in de familie, die voor vrijdag 'ingepland' staat (maar kan natuurlijk ook sneller of juist langer duren).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jullie nog even in spanning! Hopelijk komt hij/zij snel :)

      Verwijderen
  2. Wat ook nog een idee is om te geven zijn wat lekkere bereide maaltijden voor in de vriezer. Ouders met pasgeborene hebben het vaak een tijdje heel druk, en ze zijn moe, dus eten moeten koken is best eens lastig.Ook langskomen om eens de stofzuiger door het huis te halen of voor hen te koken zullen ze wel waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goede tip, dankjewel. Hier had ik zelf helemaal niet aan gedacht.

      Verwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...