donderdag 13 april 2017

Nieuwe dweil en emmer

Hoe blij kan een mens worden van een nieuwe dweil en emmer? Uhm.. ja.. blij. Ik houd er gewoon van als ons huis schoon en netjes is.

Onze oude dweil was echt vreselijk. Die gebruikten we dan ook niet al te vaak. Helaas. Je moest het dweil gedeelte altijd losmaken van de stok en dan moest je die handmatig in de emmer (met gloeiend heet water) doen. Als je geluk had verbrandde je nog net je vingers niet als je hem uit ging wringen. Maar vaak had je dus geen geluk.. En ja, dat deed pijn!

Ik was er helemaal klaar mee. Dat ons huis schoon moet zijn, dat staat voorop, maar mijn vingers verbranden? Nee bedankt.

In Zweden hadden we een huisje en in dit huisje stond een dweil. Een soort mop met een emmer waar een wringer op zat. Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen, heb ik hem uitgeprobeerd. Wat een 'genot'. Gloeiend heet water in de emmer, mop erin en uitwringen met het speciale opzetstuk. Dweilen, even wachten en klaar is je vloer. Helemaal schoon en zonder strepen.

Maar.. we hebben een dweil. En iets kopen dat je al hebt is zonde. Toch vond ik dat ik deze aankoop mocht doen. De oude dweil gebruikten we sporadisch en niet dweilen is ook niet echt fris. Hoewel ik iedere dag stofzuig, is het ook wel fijn als er minstens een keer per week gedweild is.

Toen ik een keer boodschappen aan het doen was en mijn vriend thuis aan het rommelen was, is hij naar de winkel gegaan en heeft hij mij zo'n geweldige - in Zweden gezien - dweil gekocht. Bij thuiskomst kon ik het niet geloven. Wauw. Echt een geschenk. Ik ruimde snel alle boodschappen op, zodat ik snel mijn nieuwe dweil kon uitproberen.
Dat een relatief kleine investering je zoveel schoonmaak genot kon opleveren had ik nooit gedacht, maar toch is het zo.

Vanaf nu dweil ik weer met plezier. 

8 opmerkingen:

  1. Verstandige keuze van je vriend, maar hoe ziet zo'n apparaat er eigenlijk uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een soort van emmer met een opzetstuk (rond) en daarin kun je met de mop op de steel het water uit de mop drukken.

      Verwijderen
  2. Veel plezier met de handige nieuwe dweil en emmer!
    Lief van je vriend om die te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ben er echt heel erg gelukkig mee. Haha :)

      Verwijderen
  3. O ik wordt spontaan jaloers!! Ik kocht destijds een schrobber en een dweil omdat ik dan goedkoper uit was en het breder inzetbaar is. Plus dat ik de dweil wil kunnen wassen in de wasmachine. Maar zo'n dweil met wringer op de emmer is zó fijn en dweilt lekker snel en zonder natte en vieze handen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies wat jij omschrijft heb ik ook. Geen natte en vieze handen meer, heerlijk!

      Verwijderen
  4. Toen ik eens een zere pols had kwam ik op het idee om te de vloer te drogen met een oude handdoek. Daar heb ik een grote stapel van. Dat beviel zo goed dat ik het nu altijd zo doe. Geen gewring meer en daarna in de wasmachine.Wat ik raar vind is dat het met een droge dweil niet werkt en met een badstoffen handdoek wel
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...