donderdag 27 april 2017

Koningsdag

Drie werf hoera voor de koning: hoera, hoera, hoera! Ik vind het leuk dat de koning vandaag met een aantal inwoners van Nederland gaat eten.

Het begrip Koningsdag is echter lastig uit te leggen aan mijn internationale vrienden. Zij begrijpen totaal niet waarom wij de verjaardag van de koning vieren en ze begrijpen al helemáál niet waarom iedereen in het oranje gekleed is. Ieder jaar haal ik weer aan dat ze het gewoon mee moeten maken, omdat je het niet goed kunt uitleggen.

Zelf vind ik Koningsdag ontzettend gezellig. Vrijmarkten zijn voor mij ook de uitgelezen kans om mooie kookboeken op de kop te tikken.
Uiteraard gaan we vanmiddag ook nog even in de stad naar de festiviteiten. Er treden een heleboel bandjes op en er is gratis entree!

Uiteraard recycle ik ieder jaar weer hetzelfde oranje truitje en accessoires, zodat ik daar in ieder geval geen geld aan uit hoef te geven.
Nu alleen hopen op mooi weer!

Wat ga jij vandaag doen?

3 opmerkingen:

  1. Veel plezier vandaag!
    Wij gaan vanmiddag ook even bij de festiviteiten kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben de eerste ronde over de markt er op zitten nu thuis koffie en wat eten straks om 10 uur gaan we naar mijn schoonouders en nemen we tompoucen mee, dat is traditie in de middag. Gaan we denk ik naar de stad voor een grote vrijmarkt,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij wandelden kort over de vrijmarkt en gingen daarna ontbijten bij de Hema met de kinderen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...