maandag 3 april 2017

Jassen

Jassen, tja. Een tussen-, zomer- en winterjas. En dan het liefst nog een paar van allemaal. Zo was ik. De kapstok bezaaid met jassen. Van mij. En wat gek is: ik draag altijd dezelfde jas. Hoe stom; je hebt de keuze en nog heb je een favoriet.

Mijn vriend wordt hier ook gek van en heeft me eens op mijn vingers getikt. Alle jassen die ik al een jaar niet heb gedragen moeten weg. Als ze nog goed zijn moet ik ze proberen te verkopen of op de weggeefhoek zetten en als ze echt niet meer goed zijn moeten ze gewoon weg.

Met deze woorden ging ik mijn jassen uitzoeken. Ik heb 2 jassen waarvan de rits kapot is en die ik maar 1 (!) keer gedragen heb. Deze ritsen ga ik dus laten maken. Dan heb ik weer een goede tussenjas en de andere, een echte dikke winterjas is dan ook mijn 'nieuwe' winterjas voor volgend jaar. Dat is dus al geregeld! 

Daarnaast had ik 3 zomerjassen die ik eigenlijk allemaal niet meer draag. Ze zijn allemaal wel goed, heel goed zelfs, maar mijn smaak is veranderd.
Een heleboel jassen verder vond ik nog 3 nette jassen. Langer en met knopen. 3. Belachelijk.
Ze liggen op dit moment in het wasmachine om weer fris te ruiken.

Het vergt even wat tijd, maar de kapstok is weer opgeruimd en er hangen alleen maar jassen aan die ik draag.

Als iemand nog een goede zomer- of winterjas wil (wel 2e hands :)) in maat XL, stuur maar een bericht!


2 opmerkingen:

  1. Haha ik heb er ook nog wel een paar over in maat XL want bij de kringloop kom ik zoveel leuks tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo echt. Ja, is erg hoor. Jassen aankopen is een van mijn grootste valkuilen. Altijd denk ik van 'hé, ik heb geen jassen' en nu blijkt het tegendeel waar te zijn ;)

      Verwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...