dinsdag 25 april 2017

Fit blijven met een budget

Een abonnement op een sportschool is hartstikke duur, zeker als je niet vaak gaat. Als je aan een budget vastzit, zijn die kosten vaak een doorn in het oog. Maar.. je wil natuurlijk wel fit blijven, dat is logisch. Maar.. hoe doe je dat dan? Er zijn letterlijk talloze mogelijkheden.

Voor sommige activiteiten heb je een sportoutfit nodig, voor andere heb je één enkele accessoire nodig en voor andere heb je helemaal niets nodig!

Fit blijven met een budget

  • Ga eens lekker wandelen. Je hebt geen speciale kleding nodig en je kunt het altijd en overal doen. Het is ontzettend gezond en je bouwt zelfs conditie op!
    Als je dicht bij het strand woont, ga dan eens een heerlijke strandwandeling maken. Als je dicht bij een bos woont, maak dan een boswandeling. 
  • Fiets. Zoek op internet een leuke fietsroute bij jou in de buurt en ga fietsen. Je leert bijna altijd wel een nieuw straatje/paadje/huisje/boompje kennen. Met andere woorden: iedere keer ontdek je iets nieuws. Daarnaast ben je lekker buiten en krijg je genoeg frisse lucht binnen.
  • Doe een "cursus" via YouTube. Vul het zoekwoord "free workout" in en er komen honderden resultaten waar je uren mee kunt trainen. 
  • Zwemmen. Dit geldt alleen voor de zomer. Als er bij jou in de buurt een meertje is, of je woont aan zee, ga dan lekker zwemmen in de zomer. Je traint ontzettend veel spieren en het is nog lekker verkoelend ook.
  • Touwtje springen. Het lijkt zo simpel, maar doe het eens 10 minuten achter elkaar. Je traint zo vreselijk veel spieren tegelijk, je bouwt conditie op en het kost slechts 10 minuten per dag.
  • Koop een kettle bell (gewoon een van de Action is perfect en hij kost zo'n €3). Zoek op internet, YouTube of Pinterest een kettle bell workout. Zelf doe ik vaak een combinatie van kettle bell en touwtje springen. Een mega combinatie! 
  • Doe een parcours. Vaak staan in bossen een trimparcours. Deze zijn gratis en er zijn meestal tussen de 10 en 20 toestellen waar je op kunt trainen. Leuk en afwisselend. 
  • Old school sit-ups en push-ups. Heeft geen uitleg nodig. 
  • Yoga. Ik schreef er al over. 

Hoewel ik nog een fitnessabonnement heb, ga ik deze denk ik binnenkort opzeggen. Ik ben bijna nooit bij de sportschool en het kost alleen maar veel geld. Zelf heb ik een kettle bell, springtouw, yogamatje en een racefiets. Als het mooi weer is verkies ik altijd de racefiets boven de sportschool en als het regent verkies ik vaak yoga of een kettle bell workout boven de fitness. 

Het is weggegooid geld in mijn geval. Ik betaal €25 per maand aan mijn fitnessabonnement. €300 per jaar. Daar kan ik veel leuke dingen voor thuis van kopen om te trainen en dan hoef ik ook niet constant met tegenzin naar de sportschool.

Wat doe jij om fit te blijven? 



2 opmerkingen:

  1. Ik ga hardlopen! Dat kost helemaal niks, en je hebt de grootste sportschool die er is: de hele wereld. Het enige wat je kwijt bent is geld voor een paar goede schoenen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een combinatie van wandelen, fietsen, zo nu en dan een work-out thuis en een abonnement op de sportschool. Dat laatste dwingt me om ook in drukke weken echt even iets te doen ;-) Overigens hebben we hier een basic-fit abonnement van 17 euro per maand (in een keer betaald bijna een jaar geleden). Aangezien we er met 2 personen wekelijks gebruik van maken komt dat neer op zo'n 2 euro per keer en dat maakt het ineens de meest goedkope hobby die we hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...