zondag 9 april 2017

De rust is wedergekeerd & veel restjes

Zoals ik gisteren meldde, vierde ik mijn verjaardag voor familie. Het vreemde is dat ik er altijd ontzettend naar uitkijk, maar dat ik van te voren stress krijg. Zou ik wel genoeg eten/drinken/hapjes hebben? Is alles wel juist gepoetst? Ben ik niets vergeten? Dat soort onzinnige dingen dus.

Als iedereen er dan is, valt alles van mijn schouders en ben ik een, al zeg ik het zelf, keurige gastvrouw. Ik wil altijd dat iedereen het naar zijn zin heeft, dus ren en vlieg ik op en neer.

We hadden iedereen pas aan het einde van de middag uitgenodigd, zodat we de hele dag hadden om alles voor te bereiden. Mijn vriend poetste het huis en ik maakte alle hapjes klaar.
Toen we klaar waren gingen we even buiten zitten. Wat was het prachtig. Dus.. toch maar alles buiten klaargezet.
Uiteindelijk hebben we tot half 7 buiten gezeten en zijn we daarna binnen gaan eten.

Iedereen heeft gesmikkeld en er is nog veel over. En eigenlijk vind ik dat totaal geen probleem. Vanavond eten wij lekker hetzelfde als gisteren. Jammie!

Het was weer een gezellige dag. Vandaag een beetje poetsen en opruimen en het lijkt weer alsof er niets gebeurd is.


4 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook, stressen vóór de visite er is.
    Fijn dat de dag geslaagd was en dat je het vandaag gemakkelijk hebt met het eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek is dat he? Terwijl het echt, blijkt achteraf altijd, nergens voor nodig is!
      De dweil is al door huis gehaald, altijd een fijn moment ;)

      Verwijderen
  2. En dan van te voren flink gaan poetsen om na het feest weer te gaan poetsen :-).Ik heb liever dat mensen onverwachts langs komen, dan schaam ik me dood voor de troep en ga ik, als ze weg zijn, opruimen(???)
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij eten ook graag verjaardagseten de dag erna. Heerlijk, en dan zonder de stress :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...