dinsdag 4 april 2017

Cadeautjes voor onszelf

Ieder jaar weer hetzelfde verhaal. Cadeautjes. We zijn in maart en april jarig en vieren onze verjaardag meestal in april (toevallig aankomende zaterdag). En ieder jaar vragen mensen weer wat we willen hebben, terwijl ze onderhand wel weten dat we niets willen hebben. Materiële zaken willen we sowieso niet, want we zijn juist aan het opruimen.

Dit jaar hebben we iets bedacht voor mensen die er op staan om ons een cadeau te geven. We willen namelijk de voortuin aanpakken, maar we hebben zelf weinig tijd. Althans, te weinig tijd om het allemaal goed te doen. Nu hebben wij een heleboel handige mensen in de familie, dus ons plan is als volgt (en het leuke is: iedereen vond het een leuk plan en waren enthousiast!):
In plaats van een cadeau vragen we iedereen om een paar uur (tot maximaal een halve dag) te komen helpen in onze voortuin. Het idee is dat wij dan uiteraard de hele dag meewerken en dat de 'cadeaugevers' afgelost worden.
Wij hebben op die manier de tuin sneller aangepakt, we hebben iets gekregen en we hoeven niet alles zelf te doen.
Deze hele happening gaat plaatsvinden in de zomer, uiteraard wel op de gevers afgestemd.
Ik ben blij met deze keuze. De tuin was al heel lang aan een opknapbeurt toe, maar steeds kwam het er niet van!

Zaterdag vieren we dus onze verjaardag. Een paar familieleden komen borrelen en eten. Voor vrienden houden we onze verjaardag altijd in de zomer met een BBQ.
Vrijdagavond ga ik lekker bakken en alles voorbereiden, zodat ik zaterdag alles kan poetsen en klaarzetten.

Als je nog makkelijke party snacks/hapjes/eten weet, laat het me alsjeblieft weten! Ik ben altijd in voor nieuwe tips en lekkernijen!


4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een briljant idee. Zo geven mensen je hun tijd en vaardigheden cadeau. Mooier kan het eigenlijk niet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vinden wij ook ;) We zijn ook echt blij dat dit idee zo goed ontvangen werd!

      Verwijderen
  2. Lekkere wrapjes maken, vulling kan zijn roomkaas of humus en dan lekker rauwkost er op of iets als tonijn of zalm, op rollen en in kleine plakjes snijden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net zalm en roomkaas maak ik inderdaad ook altijd, maar humus en rauwkost is inderdaad een goed idee. Dankjewel!

      Verwijderen

Loonsverhoging en goede beoordeling

Het is gebeurd! Ik heb loonsverhoging gehad en een perfecte beoordeling op mijn werk. Nu is het wel zo dat ik niet meteen honderden euro&#...