dinsdag 11 april 2017

Binnenkort bruiloft, jurkje kwijt?! #drama

Waarschijnlijk herkennen jullie het allemaal. Je weet zeker dat je een bepaald kledingstuk (of iets materieels) hebt opgeruimd, maar als je het zoekt, kun je het totaal niet vinden. Terwijl je zeker weet dat het er moet zijn. Zoiets had ik de afgelopen maanden. Een jurkje dat ik (aankomende) zaterdag aan wil op de bruiloft van mijn neef kon ik nergens vinden.

Ik wist zeker dat ik het hem aan de waslijn had gehangen en daarna op een hanger in mijn kast had gedaan. Heel zeker wist ik het. Sinds ik wist dat mijn neef zou gaan trouwen, ben ik dat jurkje maar eens gaan zoeken, want een fris gewassen kledingstuk is wel zo fijn.

Nergens, letterlijk nergens, kon ik hem vinden. Alle kasten van voor tot achter uitgespit, alle kledingstukken van zijn hanger gehaald (misschien hing er ondertussen wel iets overheen), de hele zolder uitgekamd en ook nog de hele kelderkast. Tussen het bed gekeken, in de wasmand (wat gek is, want ik had hem zeker gewassen), op de meest mogelijke plekken gezocht. Helemaal niets. Geen jurkje. Nu is het een donkerblauw jurkje en onze handdoeken zijn ook blauw, dus ineens kreeg ik een helder moment. Misschien had ik hem tussen de handdoeken gelegd. Niks. Nada. Noppes. Gewoon geen jurkje.
#drama #drama #drama

Urenlang viel ik mijn moeder lastig (die overigens 200 km verder woont) met de vraag waar ik nog moest zoeken. Uiteraard werd zij horendol van mij, haha.
Op alle plekken die ze noemde nam ik een kijkje. Helemaal niks. Teleurstelling alom, want nu moest ik een nieuw jurkje kopen, terwijl ik een mooie nette jurk heb. Zonde van het geld.

Zaterdag, toen ik mijn verjaardag vierde, vertelde ik droevig mijn verhaal. De gasten op het feest hadden nog wel een idee. Laatst had ik een heleboel kleding weggegeven, misschien zat hij daartussen. Ik kon het me absoluut niet voorstellen, maar goed, ieder scenario is mogelijk. Ik belde iedereen op die ik de afgelopen tijd kleding had gegeven, maar niemand had mijn jurkje.

Zondag, toen ik nogmaals mijn kast nakeek, werd ik gek. Gewoon IN MIJN ZICHT hing mijn jurkje. Huh, hij had daar al die tijd gewoon gehangen? Mijn vriend en ik hebben tijdens onze zoektocht echt alles, echt alles, van zijn hanger gehaald en het jurkje was er niet. Of we hebben er gewoon echt (hoe gek ook) overheen gekeken. Het kan. Maar ik vind het niet erg. Mijn jurkje is terug. Net op tijd. Zaterdag is de bruiloft en ik wilde aankomende donderdag een nieuwe jurk gaan kopen. Het hoeft niet meer. Ik had al geld gereserveerd, maar dit kunnen we dus gewoon terugdoen in de buffer.

Ik ben een gelukkig mens. 

8 opmerkingen:

  1. dat kan ik ook goed, over iets heen kijken wat vak voor mijn neus hangt of ligt. Gelukkig dat je jurk weer terecht is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek is dat he? Ik ben zo opgelucht, klinkt gek, maar het is echt zo!

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat je hem terug vond! Ik ben ook wel eens dingen op die manier spoorloos kwijtgeraakt. Wel heel apart dat hij er gewoon hing zeg...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel apart! En waarschijnlijk hebben we hem écht over het hoofd gezien.

      Verwijderen
  3. hahaha, is mij ook weleens overkomen dat ik over iets heen keek. Gelukkig vond je hem nog op tijd terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je 'm toch nog vond! Het gebeurt mij ook weleens en vind het zo bizar dat je iets zo over het hoofd kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg opgelucht dat ik hem weer heb! Ja, heel bizar inderdaad, maar het kan dus echt ;)

      Verwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...