dinsdag 28 maart 2017

Onze reis door Zweden

Een tijd geleden gaf ik aan dat ik op vakantie zou gaan naar Zweden. Sinds gisteren zijn we weer terug en we zijn een hele ervaring rijker.

Normaliter vliegen we eigenlijk altijd naar onze vakantiebestemming (niet heel groen..), maar dit keer zouden we met de eigen auto en de boot gaan. Een geheel nieuwe ervaring, aangezien ik nog nooit (!) met een boot op vakantie ben geweest. Ja, een veerpondje, maar geen serieuze boot.
We gingen met de Stena Line en moesten aan boord in Kiel. Heerlijk ontspannen, want we hadden de auto ruim voor de check-in geparkeerd, dus konden we nog even het stadje in.

Aan boord was het echt een ervaring. Leuke restaurantjes (overigens niets gegeten, ik had zelf namelijk hartige taart gemaakt), boetiekjes en gezellige zitjes.
Wat nog fijner was: we konden lekker slapen aan boord, de overtocht zou namelijk 14,5 uur duren. Om half 8 werden we gewekt door de kapitein dat we bijna in Göteborg waren. Natuurlijk ging ik op het dek staan, want zo had ik het beste uitzicht.

Eenmaal in Göteborg, konden we de auto van het schip rijden en onze weg vervolgen naar Säfsen in Dalarna, waar wij een huisje hadden gehuurd. Na een rit van 5 uur kwamen we - eindelijk - aan. Het huisje was mooi, groot, schoon en van alle gemakken voorzien.
En er lag sneeuw. Veel sneeuw!
We konden onze nieuwsgierigheid niet bedwingen en gingen een stuk wandelen. Heerlijk met die vrieskou, maar toch een zonnetje.





Een beetje moe van de reis gingen we ons nieuwe bed opmaken en slapen.

We hebben heerlijk geskied, rondgereden, gewandeld, nieuwe plekken ontdekt, leuke mensen ontmoet, gevist op het ijs (ijsvissen) en nog veel meer.




Het was echt een reis om nooit meer te vergeten! 

1 opmerking:

  1. Dat klinkt heerlijk, fijn dat jullie het zo naar het zin gehad hebben! Je werd wel gemist hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Loonsverhoging en goede beoordeling

Het is gebeurd! Ik heb loonsverhoging gehad en een perfecte beoordeling op mijn werk. Nu is het wel zo dat ik niet meteen honderden euro&#...