donderdag 30 maart 2017

Lente, moestuin & de was buiten laten drogen

Wat een heerlijk weer. Echt - of nog net geen - lente. Vogeltjes fluiten, het zonnetje schijnt en het blijft langer licht. Super! Normaliter ga ik ook altijd op de fiets naar het werk, maar nu is het extra genieten geblazen. Mensen werken in de tuin, bloemen gaan weer bloeien, de wereld wordt weer kleurrijker. Fijn om te zien.



Afgelopen week (ik had nog 1 dag vrij nadat we terugkwamen uit Zweden) heb ik zaadjes gepland voor de moestuin.
Ik heb onder andere het volgende gepland:
- Courgettes
- Augurken
- Tomaten (kers- en vleestomaten)
- Rode bieten
- Flespompoen

Daarnaast heb ik nog een heleboel plantuitjes (rood en geel), rode kool, spinazie, sla, radijs, etc. Deze moeten echter direct in de volle grond zonder voor te zaaien. Dit ga ik nog doen uiteraard.
Als jullie nog tips hebben van wat écht niet mag missen in mijn moestuin: laat het me weten!

Voor de rest hebben we nog 5 fruitboompjes, namelijk:
- Pruimen
- Appels (2 soorten)
- Kersen
- Peren

en een kruisbessenstruik. Hopelijk geeft alles lekker veel fruit!

Wat ik ook heel fijn vind aan de lente: de was buiten laten drogen. Goh, wat kan ik daar van genieten. Aan een rekje in de zon en aan het eind van de dag ruikt het zo ongelofelijk fris en fijn. Het fijnste vind ik nog beddengoed dat buiten kan drogen na het wassen. Als je dan 's avonds in bed ligt ruikt het echt naar.. ja, wat eigenlijk? Lente? Zon? Frisheid? Geen idee, maar ik vind het in ieder geval geweldig!
En wat natuurlijk ook fijn is aan de was buiten drogen: het kost niets extra's!


1 opmerking:

  1. Wat een prachtige bloesem! De natuur is echt schitterend op het moment, met al die ontluikende kleurtjes.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...