woensdag 22 februari 2017

Terug van weggeweest & BROOD van Robèrt

Een pauze. Ja, ik moest even een pauze inlassen, maar ik ben er weer. In mijn blogpauze heb ik vooral even genoten van de rust. Lekker gelezen, huis van onder tot boven gepoetst en meer van dat soort dingen.

Ook heb ik de afleveringen van BROOD van Robèrt van Beckhoven bekeken. Wat een prachtig programma. Zelf kijk ik heel weinig tv, maar dit programma is zo mooi gemaakt over een product dat we allemaal (tenminste, even voor het gemak van uitgaande) dagelijks nuttigen. En what's in the name, het gaat alleen maar over brood. Oké en soms over een broodgerelateerd ovenbaksel. Croissantjes bijvoorbeeld.

Het mooie aan dit programma vind ik dat Robèrt zijn ogen uitkijkt bij de bakkers in andere landen en dat hij ontzettend graag wil leren hoe iets gemaakt is. Wat is de oorsprong en welke bakker(ij) maakt het nog authentiek? Hij gaat op onderzoek uit en gaat op bezoek bij de bakkers en maakt het samen. Heerlijke tv en super leerzaam. Bij mij gaat het ook direct kriebelen om weer meer te experimenteren met brood(jes), zeker als ik alle lekkernijen op tv zie!

Helaas zijn er niet zoveel afleveringen gemaakt, maar ach, hopelijk komt er een vervolg als deze reeks afgelopen is.

3 opmerkingen:

  1. Er gaat niets boven de broodlucht van een bakker. Herman was er ook gek op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weinig Glitter de laatste tijd :-(, terwijl het landschap toch Klavertje Groen kleurt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik zie dat ik niet de enige ben die je mist. Hopelijk kom je gauw weer glitteren!

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...