dinsdag 3 januari 2017

Weekmenu week 1 - 2017

Afgelopen jaar hebben we ons gerealiseerd dat we een boodschappenbudget nodig hadden. We aten altijd wat we lekker vonden, zonder op de prijs te letten. Na het werk ging een van ons naar de winkel om boodschappen te halen. Iedere dag naar de winkel! Ik kan - en wil! - het me echt niet meer voorstellen.

Sinds ik een blog heb, ben ik ook bij andere weekmenu's gaan lezen en dit leek me ook leuk en makkelijk voor onszelf. Het leuke is dat we echt nog wel eens schuiven met gerechten, maar wat we eten, dat staat vast.
Deze week is geen spectaculaire week. We gaan proberen de voorraad een beetje te laten slinken, zodat er meer roulatie komt in hetgeen we hebben. We hebben nog een heleboel rijst, aardappelen en linzen. Prima spul, maar om het een keer op te maken is ook geen probleem.

Het scheelt ons zoveel geld! Echt onvoorstelbaar. Eerder ging ik (of vriend) iedere dag naar de winkel en dan gaven we makkelijk €10,- uit voor alleen maar avondeten. Wow. Wat een geld hebben wij verspild. Uiteraard is hetgeen we hebben uitgewerkt alleen maar voor het avondeten. Brood, yoghurt, fruit en melk zitten er nog niet bij. Als jullie het leuk vinden kan ik ook een spreadsheet maken van alle boodschappen.
Gisteren hebben we boodschappen gedaan, dus het zijn recente prijzen.

Ik ben er alleen vergeten bij te vermelden dat alles voor de linzensoep uit de voorraad komt. Dit is ons menu voor aankomende week. de wraps met kip en gegrilde groenten hebben we al gegeten gisteren. Heerlijk!



Houden jullie ook een weekmenu bij? 

2 opmerkingen:

  1. Ik maak op maandag altijd een menu voor de week en doe op basis daarvan de boodschappen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bepaal sinds kort weer zelf wat we eten. Eerder hadden we een groentepakket en dat vond ik wel makkelijk want dan kookte ik met wat daar in zat en wat we verder in huis hadden. Nu moet ik weer wat meer zelf nadenken, ik bedenk 5 a 6 maaltijden en haal daar de groenten voor en een enkele keer aanvullende ingrediënten. Ik bestel mijn boodschappen deels online en haal het in de winkel op en verder handhaaf ik strak mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen

Loonsverhoging en goede beoordeling

Het is gebeurd! Ik heb loonsverhoging gehad en een perfecte beoordeling op mijn werk. Nu is het wel zo dat ik niet meteen honderden euro&#...