zondag 8 januari 2017

Toch gedaan

Vrijdag fietste ik terug van mijn werk. Ik moest snel nog iets halen in de stad (keukenpapier) en op de route tussen mijn werk en ons huis ligt de stad. Wel zo makkelijk. Snel spoedde ik een winkel in, maar die hadden geen keukenpapier. Balen!

Mijn oog viel op een winkel waar ik vaker kom. Ze gingen - blijkbaar! - weg uit de stad en alles was 90% afgeprijsd. Twijfelend of ik naar binnen zou gaan fietste ik door. Tot ik bij de winkel kwam waar ze wel keukenpapier hadden. Mensen hadden tassen vol van de winkel waar ik dus niet naar binnen gegaan was. Ze waren druk aan het discussiëren of ze niet nog meer kleding moesten halen. In een split second was mijn interesse toch gewekt en binnen een seconde stond ik buiten met mijn keukenpapier en spijt dat ik niet in de kledingwinkel gaan kijken was.

Vriend belde of ik al onderweg naar huis was, maar ik zei dat ik nog even ergens moest gaan kijken. Normaal gesproken spreekt sale me niet aan, maar ik moest voor een paar gelegenheden nog wat nette kleding hebben, dus ik ging toch naar binnen.

Rekken vol met broeken, jasjes, rokken, jurken en truitjes. Alles voor 90% korting. De winkel ging bijna sluiten, dus ik pakte alleen wat ik mooi vond, paste het snel en ging naar de kassa. Bij de kassa kreeg ik nog eens extra korting.

Mijn totaal voor een trui, 2 bloesjes en een nette rok: €13.

Toch blij dat ik gegaan ben. Het is een winkel waar ik graag kom, ze verkopen er eerlijke kleding en ze moesten er echt vanaf. Ze komen terug, maar dan met een ander concept. Daar ben ik blij mee! Een van de fijnste winkels van de stad gaat tóch niet weg. Hoera! Niet dat ik vaak wat nieuws koop, nee, totaal niet. Dit was weer de eerste keer sinds een jaar. Nu kan ik er weer tegenaan.

2 opmerkingen:

  1. Hier bij MS hetzelfde, zaterdag ging zelfs de hele winkel leeg voor maar een euro per stuk. Winterjassen alles...

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...