woensdag 18 januari 2017

Proberen, vallen, opstaan en weer proberen

Wat velen niet weten is dat ik afgestudeerd ben in de 'creative business'. Een chique benaming voor creatieve (marketing)communicatie. Fijn, dat wel! Je kunt er zoveel kanten mee op. Design, communicatie, marketing, PR, copywriting, journalist. Eigenlijk voor alles dat met schrijven/communicatie te maken heeft ben ik voor opgeleid. 

Binnenkort - in april - gaat mijn neef trouwen. Nu ben ik via verschillende designprogramma's (Illustrator/Indesign voor degene die een beetje in die wereld zitten) aan het proberen of ik een leuk kaartje kan ontwerpen. Mijn 'vaste' volgers weten ondertussen wel dat ik niet van standaard houd en dat ik graag zelf de touwtjes in handen wil hebben. 

Ik wil graag een uniek felicitatiekaartje maken. Een niet standaardkaartje. Een waaruit mijn 'talent' (of in ieder geval mijn goede wil) blijkt. Waar ik bij mijn eigen idealen kan blijven en iets kan ontwerpen waar ik echt achter sta. 

Nu was ik afgelopen week een beetje verwend qua werkuren, dus ik kon mooi wat proberen. Wat ik nu weer ontdekte vond ik helemaal top. Je kunt er zoveel mee, maar ik weet écht niet alle functies en mogelijkheden, omdat deze oneindig zijn. Via deze designprogramma's kun je ook aquarelkaarten ontwerpen. Of in ieder geval. Je kunt doen alsof het aquarel is. Wauw. Er gaat een wereld voor me open. In eerste instantie wilde ik het kaartje namelijk, je raadt het al, met aquarel zelf gaan tekenen! 

Ik bekeek talloze YouTube-filmpjes en stap voor stap werd er uitgelegd hoe je deze effecten kreeg. Met vallen, opstaan, vallen en wederom opstaan kwam ik steeds dichter bij een resultaat dat mij aansprak. Het kaartje is nog niet af, maar we komen er! Uiteraard kan ik zo'n kaartje 'recyclen'. Of wel: kleine aanpassingen doen voor de volgende die trouwt. Het afdrukken van het kaartje ga ik denk ik op mooi papier doen, maar wel gerecycled papier waar je het niet aan ziet. 

Zo leer je nog eens wat op je vrije middagen!  

2 opmerkingen:

  1. Oh, leuk zeg!
    Mijn zus is opgeleid als industrieel ontwerper (en doet daar niets mee verder, maar toch handig!) en heeft ook met allerhande tekenprogramma's leren werken. Zij heeft onze beide geboortekaartjes ontworpen. Zo leuk als iemand uit je familie dat kan!

    Veel plezier met verder ontwerpen in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die creativiteit. Bij mij zit het vaak in mijn hoofd, maar krijg het dan niet uit mijn handen. Succes🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...