dinsdag 31 januari 2017

Oude schoenen opleuken - refashion

Zelf draag ik vaak sneakers, maar zoiets iedereen wel weet: sneakers draag je vaak af. Hoe langer je ze draagt, hoe lelijker (of juist mooier?) ze worden. Met leren schoenen heb je dat vaak niet, die blijven - meestal - mooi zo lang je ze draagt of tot ze écht verslijten.

Uit mijn tienerjaren heb ik een heleboel sneakers die ik eigenlijk niet meer draag (te afgedragen), maar waarvan het jammer vind om ze weg te gooien. Vaak heb ik gelezen over refashion. Het is niets meer en niets minder dan het 'her-designen' van gebruikte kledingstukken of schoenen. Want: weggooien is zonde en het kost veel geld om nieuwe spullen te kopen!
Via internet bestelde ik een paar dingetjes om mijn schoenen op te leuken, zodat ik ze toch weer zou kunnen dragen.

Binnen een paar weken had ik de studs in huis. Het principe is simpel: gebruik een paar stoffen sneakers en druk de studs erdoor. Druk de achterkanten tegen elkaar en voilà, klaar zijn je opgehipte sneakers.

Je kunt de patronen net zo gek - of neutraal - houden als je zelf wil. Ik vind het een erg leuk effect.
Vind je het toch niets? Dan haal je de studs er weer uit.


2 opmerkingen:

  1. Ik vind studs niet zo mooi, maar ik zie zeker het effect op de schoen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou ze zelf niet kiezen, maar ze staan wel goed.
    Ik probeer goed voor mijn schoenen te zorgen, zodat ze langer meegaan. Laat ze ook regelmatig verzolen en verhakken.
    Wat een nadeel van tamelijk afgedragen schoenen kan zijn, is dat de pasvorm soms slechter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...