maandag 23 januari 2017

Heerlijke zondag en familiebezoekjes

Aangezien ik zaterdag moest werken, was zondag mijn enige 'echte' vrije dag. Al een tijd geleden hadden we deze zondag vastgelegd met mijn ouders om daar te gaan eten met mijn broer en zijn vriendin. Helaas was de vriendin van mijn broer hartstikke ziek en werd zij door haar moeder opgehaald. Jammer!

Voordat we naar mijn ouders gingen, gingen we even langs mijn oma. Oma woont op de route, dus altijd gezellig om even langs te gaan! We gingen een - kleine! - wandeling maken in het heerlijke winterse weer, we dronken koffie en aten een heerlijk gebakje. Nadat we oma nog even terug hadden gebracht naar haar flat, gingen we naar mijn ouders.

Het was hartstikke gezellig. Mamma had mijn lievelingstaart gemaakt: carrot cake! Met zo'n heerlijke icing. Mmmm. Echt smullen. Mijn ouders hadden de tafel mooi gedekt, ze wilden een soort kerstdiner doen, omdat mijn broer nog niet thuis was geweest i.v.m. werk. Super leuk!
We aten heerlijk: gegrilde tonijn en zalm, boeuf bourguignon, zoete aardappel uit de oven, witte wijnsaus en verschillende salades. Als voorgerecht hadden we provisorisch loempia's gemaakt en als nagerecht had mamma ons lievelingsgerecht gemaakt: crème brûlée! Alles was overheerlijk.

Toen we weggingen had mamma (zoals mijn moeder altijd heeft) een heleboel lekkere dingen voor ons om mee te nemen, zoals - de onovertroffen - lasagne die zij altijd maakt, erwtensoep, kippenpoten, een vers brood en nog veel meer. Wij hoeven deze week niet te koken, echt een fijne luxe!

Vandaag begint het werkleven weer. Toch wel wennen na één dagje vrij ;)

Hebben jullie een leuk weekend gehad? 

6 opmerkingen:

  1. Wat lief van je moeder al die dingen om mee te nemen! Klinkt als een gezellig dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he! Ik vind het altijd heerlijk als ik eten van 'mamma' heb. Smaakt echt als vroeger, haha :)

      Verwijderen
  2. Dat klinkt leuk zeg! En heel gezellig. Je hebt lieve ouders als ik dat zo lees.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je reageert niet op je eigen blogs, rennen zo hard als je kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben van plan om binnenkort op alles te reageren! :)

      Verwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...