zondag 15 januari 2017

Bepaalde types in de supermarkt

Gisteren gingen we weer eens boodschappen doen in België. Blijkbaar zijn er tegenwoordig meerdere Nederlanders in dezelfde winkel als waar wij komen - eigenlijk niet zo goed zo dicht bij de grens - en aan deze types stoor ik me vreselijk.

In de supermarkt waar wij altijd komen staat alles ver uit elkaar. Om iets aan elkaar te vragen moet je dus een stukje lopen. Neen, wat doen deze Nederlanders? Ze schreeuwen zo asociaal door de winkel dat iedereen moet horen wat ze nemen.. pff. Als je denkt dat dit irritant dit, dan zijn we er nog niet.

In deze Belgische supermarkt is ook altijd ontzettend veel te proeven. Normaal gesproken - als je zou willen proeven - neem je 1 proevertje. Lees: normaal gesproken.
Fout! Deze twee Hollanders dachten dat de hele schaal voor hun bedoeld was denk ik. De hele tijd om zich heen kijken om te kijken of er niemand kijkt en dan nóg een pakken en nóg een. Uiteindelijk waren vriend en ik al 5 gangpaden verder, stonden ze daar nog. Belachelijk, sorry, maar zo is er toch niets meer voor anderen.
Mijn vriend liet al een paar keer subtiel vallen dat hij het niet normaal vond wat ze deden, het enige dat we terugkregen: "we zien jullie toch nooit meer terug, dus stoor je niet zo aan ons". Uh, oké?!

Op zulke moment krijg ik echt plaatsvervangende schaamte. Niet per se voor Nederlanders, maar over het algemeen. Men gunt elkaar blijkbaar niets en alles is voor Bassie.
De supermarktmanager - ofwel de gerant - kwam op een gegeven moment ook even informeren of de Hollanders al genoeg hadden gegeten, anders kon hij nog wel wat opwarmen.

Ik lachte in mezelf. 


6 opmerkingen:

  1. Ik erger mij daar ook aan, zulke momenten. Je doet er niets tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afschuwelijk! Erger ik me ook vreselijk aan. Wij Nederlanders zijn toch wel een luidruchtig volkje, heb ik de indruk.
    Ik ben nog nooit op all-inclusive vakantie geweest (gaat niet gebeuren ook!), maar daarover hoor je ook van dit soort verhalen. Nederlanders, Engelsen en Russen schijnen er goed in te zijn hele borden vol te laden alsof ze nooit iets krijgen en dan dikwijls de boel nog niet voor de helft op te eten ook.

    Goed gevoel voor humor had die gerant trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zulk gedrag is ongemanierd. En ongemanierdheid komt voor bij alle nationaliteiten. Ik woon in een vakantieland en ik maak ze allemaal mee. Nederlanders, Belgen, Duitsers, Russen etc.etc. Die plaatsvervangende schaamte is niet terecht.
    En opmerkingen maken tegen de ongemanierden vind ik eigenlijk ook heel pedant en tuttig ! Dat is ook typisch Nederlands trouwens, dat opgeheven vingertje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha ja, ik wil vooral nooit naast nederlanders staan als ik ga camperen. Veel te veel lawaai (Belg zijnde). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De reactie van de supermarktmanager vind ik echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in alle landen kan je dit soort mensen ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...