dinsdag 13 december 2016

Waspoeder vs vloeibaar wasmiddel

Sinds kort gebruiken wij waspoeder. De afgelopen jaren hebben wij eigenlijk altijd vloeibaar wasmiddel gebruikt, alleen nu merk ik sinds kort een paar veranderingen. 

Veranderingen sinds we waspoeder gebruiken:

• de was ruikt frisser en schoner, ook lijkt het langer fris te zijn
• de was kan op een korter programma voor hetzelfde resultaat
• de machine hoeft minder vaak schoon gemaakt te worden
• het is veel zuiniger in gebruik dan vloeibaar wasmiddel

Ik heb het idee dat het waspoeder tot nu veel beter en zuiniger werkt voor ons dan vloeibaar wasmiddel. Wellicht ga ik eens proberen om minder dan de aanbevolen hoeveelheid poeder te gebruiken. Dan wordt het nog economischer in gebruik met - hopelijk - hetzelfde resultaat. We gaan het zien. 

Gebruik jij poeder of vloeibaar wasmiddel? 

6 opmerkingen:

  1. Meestal vloeibaar, maar dat is vrij willekeurig eigenlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de witte en bonte was poeder, voor kleding (overhemden, truien. poloshirts) vloeibaar fijnwasmiddel, en voor jeans en sokken vloeibaar wasmiddel zwart. Tja, wel veel soorten, maar geen last van "witte sluier" (wasmiddelresten) op de kleding. Wasmiddel zelf maken heb ik geprobeerd, maar de (witte) was werd niet schoon/grouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor wit en zwart vloeibaar en voor bont poeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gebruiken poeder gewoon de soort voor de witte was en daar was ik alle was mee. Altijd fris, ik merk dat als je die voor kleur kiest sommige was minder fris ruikt. Sindsdien heb ik maar 1 soort. Als wasverzachter gebruik ik bij elke was een scheut azijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier alles vloeibaar; de was ruikt heerlijk op een programma van 40min, 40 graden. Maar nooit in de lade, alleen wasbolletjes, anders wordt het echt smerig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wisselend: eigengemaakte vloeibaar wasmiddel of waspoeder (gewoon voor de witte was, gebruik ik ook voor bont) en altijd met een flinke schep soda erbij om de wasmachine te ontkalken.

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...