dinsdag 27 december 2016

Verwennerij & goede daad

De kerstdagen zijn weer voorbij. Toch altijd weer gek, want op 2e kerstdag begint weer de laatste week van het jaar. Kerst was druk en gezellig. We zaten namelijk helemaal volgepland. We hadden onszelf beloond met een klein kerstontbijt, omdat we tegen de middag naar mijn ouders zouden gaan en daar zouden lunchen en dineren. 

Eerste kerstdag gingen we naar mijn ouders. Zij wonen ongeveer op anderhalf uur rijden van ons vandaan. We vertrokken redelijk vroeg en mijn vriend moest even plassen onderweg. Bij het tankstation stonden twee oude vrouwtjes met een lekke band. Nu had ik natuurlijk in mijn achterhoofd weer iets van: "stel ze hebben handlangers", maar toch, het was kerst, dus vriend en ik hebben ze geholpen met de band, opgepompt en gekeken of er nog een lek in zat. Ze hoefden gelukkig nog maar een stukje en de zoon van een van de vrouwen is handig - volgens eigen zeggen - dus die kon haar wel helpen. Na een 'Merry Christmas' konden ze weer op pad. Toch ben ik blij dat we ze geholpen hebben.

Bij mijn ouders gingen we eerst heerlijk lunchen. Ik kan daar zo van genieten. Lekkere luxe broodjes, beleg, kaasjes en verse sapjes. Gewoon ontzettend lekker dus! We speelden spelletjes, kletsten bij en speelden nog meer spelletjes. 's Avonds gingen we gourmetten. Mijn moeder wilde eigenlijk lekker uitgebreid koken, maar omdat ze vorige week van een kruk was afgevallen bij haar vrijwilligerswerk, kon ze niet zo heel lang staan. Goed opgelost dacht ik zo. We hadden verrukkelijke zalm, tonijn, beenham, varkenshaas, kip, zoete aardappel, salades en nog veel meer. We hebben lekker lang getafeld en het was super gezellig.
Mijn moeder had zoveel gekocht dat we nog een paar dingen meekregen voor deze week. Makkelijk en er wordt niets verspild. 

Gisteren (tweede kerstdag) gingen we naar mijn schoonouders om te brunchen. Zeker omdat het vandaag natuurlijk weer een werkdag is, wilden ze het 's middags doen. We hadden wederom super veel lekkere hapjes, broodjes en verwennerijen. We speelden - weer - spelletjes en we genoten - net als gisteren - van het samenzijn. 
We namen naderhand nog pompoensoep mee en wat broodjes. Wéér voor een makkelijke dag. Restjes vinden wij niet erg hoor. Soms hebben we een restjes dag en dan eten we alles wat we overhebben. Het past dan totaal niet bij elkaar, maar dat geeft niets! 

In de avond kwam er nog een vriendin borrelen die anders alleen zou zitten. We hadden gewoon heel simpel een paar toastjes, salades en chips. Niets speciaals, maar wel lekker. Helemaal gezellig en een goede afsluiting van de kerstdagen. 

Ik ben blij dat iedereen zich aan de afspraak heeft gehouden om géén cadeautjes te doen. Dit hebben wij voor het eerst heel duidelijk uitgesproken dat wij géén cadeautjes willen ontvangen en onze ouders/broers hebben dit heel goed opgepakt. Ze waren er zelf ook wel een beetje klaar mee namelijk. 
Vandaag begint er weer een nieuwe werkweek. Ook wel weer leuk natuurlijk, hoewel een paar vrije dagen ook niet verkeerd zijn.

Hoe waren jullie kerstdagen? 

2 opmerkingen:

  1. Klink erg gezellig en lekker allemaal. Wij hebben kerstavond met ouders en broer en gezin bij de Japanner gegeten. Heerlijk en erg gezellig. Iedereen was erg ontspannen en vrolijk. Eerste kerstdag gewoon thuis lekker ontbijten met het gezin. Dochter ging nog even spelen bij een vriendinnetje en wij keken een paar afleveringen van homeland. Na een lekker dinertje met het gezin keken we een film met de kinderen en rond middernacht doken we ons bedje in. Gisteren een hele gezellige middag bij de schoonfamilie. Lieve mensen. We namen allemaal wat mee en zwagers verzorgden een bbq compleet met vuurkorven in de tuin. Topdag.
    Voor de kinderen en onszelf hebben we een klein cadeautje gedaan. Man en ik gaan nog een dagje naar de sauna maar dat doen we ook wel zonder de kerst. Van mijn vader kregen we een boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke blog, pas ondekt.
    Ga nog wat bij lezen.
    Fijne feestdagen vanuit Gent

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...