zaterdag 31 december 2016

Oud, nieuw, oud&nieuw

De laatste dag van 2016 is aangebroken. Oudjaarsdag. De laatste werkdag voor velen, zo ook voor mij. Ik werk vandaag nog een dag van 09.00 tot 17.00 uur. Best fijn eigenlijk, hoor. We krijgen vanmiddag een lekkere lunch op het werk en met je collega's het jaar écht afsluiten is ook niet slecht natuurlijk.

Vanavond gaan we naar vrienden. We eten daar (regelen zij), snacken lekkere hapjes (regel ik) en we drinken er wat bij. Mijn vriend haalt vanmiddag oliebollen en neemt die mee vanavond. Ik kom meteen vanuit mijn werk (ligt op de fietsroute) en vriend komt binnenvallen wanneer er even niets te doen is bij de brandweer. Vriendschap vieren doen we vaak, maar op zo'n dag is het extra bijzonder vind ik altijd.

Morgen ruimen we de kerstspulletjes op (althans, ik denk dat ik dat doe, vriend zal wel uit moeten slapen gezien het laat kan worden bij de brandweer). Als ik nog tijd vind poets ik ook nog even alles, zodat we fris en fruitig het nieuwe jaar in kunnen gaan. Alle deuren tegen elkaar open, een ijzige kou, heerlijk. Dit doe ik pas voordat we de familie van mijn vriend gelukkig nieuwjaar gaan wensen, anders zitten we zelf in de kou, ha ha.
In de middag gaan we naar de oma van mijn vriend en daar eten we dan heerlijk van een visbuffet. Daar kan ik me nu al op verheugen.

Voor volgend jaar staan er een heleboel leuke dingen op de planning. Het iets minder leuke ding is dat de auto maandag naar de garage moet, omdat er een storing in de motor zit waarschijnlijk. Jammer de bammer, maar niets aan te doen. Ze kunnen het maken, dus dan is het iets minder erg om er geld aan uit te geven dan een nieuwe auto te moeten aanschaffen.
Volgende week gaan we ook eens kritisch kijken naar hoe we de (moes)tuin willen gaan aanpakken. Daar heb ik heel veel zin in!

Ik denk dat we in de eerste week van het nieuwe jaar weer eens lekker naar de sauna gaan. We hebben nog een paar tegoedbonnen liggen. Daar ben ik wel aan toe, even lekker ontspannen.

Maandag begint 'helaas' het gewone leven weer.

Feestdagen voorbij, alles weer rustig. Wij zijn klaar voor een spiksplinternieuw jaar en wij willen jullie alvast een heel gelukkig, gezond en budgetgericht 2017 wensen. 

1 opmerking:

  1. Ben je bekend met blog Moeskers moestuin? Zij gaat ook met een nieuwe moestuin beginnen en neemt je mee in het project.

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...