donderdag 22 december 2016

Opruiming, opbrengsten en aflossen

Tijdens een opruimingsaanval - ja dat komt niet al te vaak voor, dus daar moet ik gebruik van maken - kwam ik een aantal zaken tegen die ik wel kon verkopen. Studieboeken en wat dingen die ik niet meer echt gebruik en die eigenlijk in de weg liggen. Ik besloot deze dingetjes op Marktplaats te zetten en op de lokale verkoophoek.

Na een paar minuten kwamen er al de eerste biedingen. Super chill!

In totaal heb ik:
5 studieboeken verkocht voor €120,- via Marktplaats;
1 stalen kerstboompje voor €9,-
Een kookboek voor €5,-
Een leesboek voor €7,50

In zeer korte tijd heb ik dus een aanzienlijk bedrag verdiend. De boeken moet ik opsturen en daar moet ik ook verzendkosten voor betalen, maar de rest wordt opgehaald en daar heb ik dus geen extra kosten aan.
Deze verkopen motiveren mij alleen maar meer om nog meer op te ruimen. Zeker spullen die wij niet meer gebruiken en alleen maar in de weg liggen mogen wat mij betreft gewoon op de verkoophoek.

Daarnaast geven wij spullen die we zelf niet meer willen, zoals bijvoorbeeld kleding of kleine spulletjes aan familie. Zij zijn er heel erg blij mee en daar hoeven wij dan ook geen geld aan te verdienen. Wij hebben in de tijd dat wij het minder hadden namelijk zoveel van hen gekregen, dat wij nu ook graag iets terug doen. Soms doen we er ook nog een doos lekkere chocolaatjes bij, gewoon, om ze iets te verwennen.

Het geld dat we 'verdienen' stoppen we in een potje. Over een half jaar storten we dit op de bank en lossen we een - heel klein - deel van onze schuld af. Zo komen we toch steeds in kleine stapjes bij ons einddoel: alles aflossen!

We gaan weer verder met dingen opruimen en verkopen. Wellicht vult ons potje zich dan steeds meer en kunnen we nog veel meer aflossen.


1 opmerking:

Voorraad eten zo ver mogelijk opmaken

Je leest het goed! We gaan proberen om onze voorraad eten op te gaan maken. En dat is best een uitdaging vind ik. We hebben een enorme voo...