vrijdag 9 december 2016

Lekker duurzaam

Als het op schoenen aankomt, heb ik het liefst leer en dan ook het liefst van binnen leer. Ik vind het mooi, het gaat erg lang mee en het blijft lang goed.

Zelf "verzorg" ik mijn leren schoenen goed. Standaard een keer per maand een leercrème erover smeren en ze zijn weer good to go, maar soms, heel soms, zijn ze verder gesleten dan me lief is. Wat dan? Weggooien is zonde, vind ik dan.

Als het op dat punt is gekomen van wegdoen, ga ik ermee langs een schoenmaker om te kijken of ze er nog iets mee kunnen. Het leer goed reinigen, een nieuwe zool/hak eronder en misschien nog wat extra aandacht geven.
Voor de fractie van de prijs van een nieuwe laars, heb ik weer nieuw ogende laarzen die lang meegaan.

Het frappante is dat collega's standaard vragen of ik nieuwe laarzen aan heb, terwijl ik een paar dagen eerder de beetje versleten versie van dezelfde schoen nog droeg.

Laat jij je schoenen ook wel eens maken?

2 opmerkingen:

  1. Mijn schoenen hebben eigenlijk allemaal een doorlopende zool, daar is weinig aan te repareren.

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...