woensdag 14 december 2016

Kerstpakketten en -gekte

Rond kerst vind ik het leuk als een werkgever extra aandacht geeft aan de werknemers. Dit hoeft maar een klein gebaar te zijn, bijvoorbeeld een bedankje of iets anders. Dit jaar wordt wel een beetje te gek aan kerstgekte op het werk. Vriend heeft al 2 enorme pakketten gehad (van zijn werk en van de vrijwillige brandweer). In het pakket van de brandweer zat een vuurschaal (willen ze extra werk ;)?) met allerlei dingetjes die lekker zijn om te eten rond een kampvuur en het pakket van zijn werk was heel bizar. Etenswaren, cosmetica (van Collistar), verzorgingsspullen, huishoudartikelen en nog veel meer. Het was echt leuk om samen uit te pakken. Dan heeft hij deze week ook nog een kerstborrel van het werk.

Misschien gaan we wel een deel van de pakketten doneren aan mensen die het minder hebben. Om op die manier voor hen ook een beetje leukere kerst te hebben. Wij eten/gebruiken namelijk niet alles en het zou zonde zijn om het maar te houden om te houden.

Zelf heb ik - nog - geen kerstpakket gehad. Wel heb ik vrijdagavond na het werk een etentje/borrel op het werk, dus ik ben benieuwd. Alleen een etentje/borrel getuigd voor mij al van appreciatie. Het gaat om het gebaar en dat doet mijn werkgever goed. Of ik wel of geen pakket krijg, dat maakt me niet uit. Ik vind het al leuk dat er aan ons gedacht wordt en dat we een gezellige avond krijgen. 

Met Sinterklaas ben ik ook al verwend op het werk. Een super-de-luxe chocoletter en een gepersonaliseerd gedicht. Dat vond ik zo ontzettend leuk. Gewoon iets kleins, maar toch ook weer heel persoonlijk. 

Voor mij gaat het erom dat mijn werkgever mij als werknemer waardeert. Vrijdagavond zal vast en zeker helemaal top worden en ik ga er vanuit dat het een groot feest zal worden. Gewoon, even ontspannen voordat alle hectiek losbarst. Heerlijk. 

Zouden jullie ook een deel van je pakket doneren als je het zelf niet gebruikt/eet? 


5 opmerkingen:

  1. Ik vind kerstpakketten en dat soort dingen niet echt belangrijk. Bij ons wordt het van bovenaf aangestuurd (er is iemand die er meerdere werkweken per jaar aan besteed om een leuk pakket te kiezen voor zo weinig mogelijk geld), en dan voelt het zeker niet meer als persoonlijke waardering, maar meer als iets wat nou eenmaal zo gedaan wordt. De inhoud valt meestal toch tegen. Ik had liever wat extra loon elke maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou dat wat ik niet hoef ook weggeven. Wij krijgen dit jaar niets, toch jammer ook al is het normaal een verplicht nummer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij geven weg wat we niet gebruiken. Zelf krijg ik geen pakket maar manlief wel. Vorig jaar waren we super blij met het pakket, het was een soort gezondheids pakket met een. Fles water voor bij de wijn stond er op het etiket, ideaal want wij drinken geen wijn en water komt wel op. Diverse suiker vrije dropjes maar die waren ook gluten vrij, hiep hoi! Dus die heb ik mezelf toegeëigend was lang terug dat ik een dropje had gegeten. Kruiden mixen zonder meuk er in. En meer van die dingen. We hadden alles gebruikt en waren blij met het pakket. Zijn collega's waren er minder over te spreken. Dit jaar is nog even afwachten wat hij krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik jaren geleden in een zeer moeilijke situatie zat hebben lieve mensen hun kerstpakket aan mij gedoneerd. Ik was er toen zo blij mee!

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn werkgever heeft een jaar of 5 terug kerstpakketten afgeschaft. Dus niets weg te geven hier. Met Sint of andere gelegenheden ook geen kleinigheidje. Wel een kerstborrel met borrelhapjes. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...