vrijdag 2 december 2016

Groen leven #2

Mijn vriend en ik letten tegenwoordig goed op het milieu. Met andere woorden: we zijn gtoen bezig. De laatste tijd hebben we verscheidene veranderingen doorgevoerd waar we beiden achterstaan. We voelen ons hier goed bij zonder dat we op dit moment teveel "opofferen".

Wat doen we zoal?

- scheiden van plastic (het liefst zo weinig mogelijk plastic!)
- korter douchen
- alle lichten uit als we er niet zijn
- stekkers uit de stopcontacten als ze niet gebruikt worden
- was "opsparen", dus pas wassen als we een volle machine hebben
- last but not least: de auto bijna altijd laten staan!

Het zijn kleine stapjes, dat weet ik, maar door steeds meer en geleidelijk te veranderen, denk ik dat het voor ons beter werkt.

Hoe hebben jullie een "groener leven" aangepakt? Ook geleidelijk en stapsgewijs? Of juist heel rigoureus?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het stapsgewijs gedaan, ik vermoed dat het bij de meeste mensen zo gaat. Ik doe ook dingen als niet meer vliegen, zoveel mogelijk lopen en fietsen, niet meer stoken in huis (maar mijn huis is supergoed geisoleerd, dus dat scheelt heel veel), erg letten op waterverbruik en zo zijn er nog veel meer kleine en grote dingen. Niet iederereen hoeft zover te gaan alles, wat je doet en waar je je bewust van bent, is meegenomen. Het is alleen wel zo, dat als je er eenmaal bewust mee bezig bent, je je grenzen gaat verleggen en nog veel meer mogelijkheden ziet en doet. Succes ermee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja en het langer met je spullen doen, en dus minder kopen, geeft ook een grote milieuwinst, minder zooi in je huis en een vollere portomonee, ook erg prettig. Op den duur mis je het niet meer om iedere maand kleding te kopen (zoals ik vroeger deed) en over te gaan naar alleen dingen te kopen als ondergoed, sokken en panties en dan alleen als het nodig is. Natuurlijk koop ik nog wel eens wat, maar het is dan 1 mooi setje en vaak maar 1 of geen keer per jaar. De dingen die ik koop vind ik dan zo mooi dat ik ze echt jaren draag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik doe het ook met kleine stapjes want anders raak ik overweldigd en dus ontmoedigd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook van de kleine stapjes. Stukje bij beetje komen we er wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...