zondag 4 december 2016

Genieten 2.0

Vroegah genoot ik ervan om te gaan shoppen en een heleboel geld uit te geven aan onnodige zaken. De laatste jaren is mijn patroon van genieten drastisch veranderd.

Zeker nu de winter zich weer aandient, kan ik van zoveel zaken genieten. Een rondje fietsen met zo'n fijne winterzon op mijn gezicht, een wandeling door het bos waar alles knispert als je eroverheen loopt en een lekkere kop thee met een goed boek. Misschien klink ik nu als een oud mens, maar ik kan intens genieten van deze activiteiten.



Voor het kopje thee investeer ik wel genoeg geld, want ik vind losse thee altijd lekkerder dan zakjes. Alleen deze investering kost me zo'n  €5 per 2 maanden. Niet gek, toch? Hier drink ik dan zeker een paar koppen per dag van. Intens genieten.

De boeken heb ik al thuis of staan op mijn ereader. En het fietsen, ja, ik heb een goede fiets, af en toe wat onderhoud en hij kan nog jaaaaaren mee.

Genieten jullie ook van kleine dingen?

1 opmerking:

  1. Ja zeker, of dit nu door de leeftijd komt of door mijn omgeving, maar het zijn de kleine dingen het doen in het leven en daar heb je over het algemeen geen materialistische dingen bij nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...