maandag 5 december 2016

Geen kerststress

Normaliter heb ik voor de feestdagen stress. Welke cadeautjes moet ik kopen, wat moet ik koken, wat moet ik aandoen? Dat soort zaken. Dit jaar is het anders.

We hebben met de families afgesproken dat we geen cadeautjes doen. Gelukkig maar, want wij weten nooit wat we aan wie moeten geven. Ook krijg je vaak iets dat je toch net niet leuk vindt en moet je doen alsof je er super blij mee bent. Gelukkig vonden beiden families het een goed plan.

Dit jaar hebben vriend en ik ook geen stress over het bedenken van een menu. 24 en 25 december gaan we naar mijn ouders en 26 december naar zijn ouders. Heerlijk. Een keer geen zooi of omkijken naar het menu.

De kerstboom zetten wij altijd op na sinterklaas. Eerder hadden wij altijd een echte boom, maar sinds een paar jaar hebben we een mooie neppe. We laten de lichtjes en ballen erin hangen, doen er een paar plastic vuilniszakken omheen en zetten hemzo op zolder. Dus volgende week kunnen we rustig alles klaarmaken en de boom van zolder halen. De rest van de kerstspullen moeten we wel nog "leuk" neerleggen of -zetten, maar de boom scheelt een hoop gedoe.

Heerlijk: geen stress!

3 opmerkingen:

  1. Hier ook geen stres, geen kado's en gewoon normaal lekker eten.
    En thuis, het hele jaar door kun je mensen uitnodigen om lekker mee te eten, waarom alleen met Kerst zo iets doen?
    Als je bij een ander eet zadel je die weer op met zulke zaken.....of ze vinden dat heerlijk om zo iets te regelen!
    Van ons mag het januari worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, heerlijk zeg! Wat een fijn vooruitzicht.
    Ik heb ook geen stress nog. Wij doen niet veel cadeautjes, en we gaan lekker en makkelijk eten. Ik heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groene glitter toch, van jullie had ik wel een echter zilverspar met kluit verwacht? Een echte nepperd kan ook mooi zijn, maar veel kerstontstressing in het vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...