donderdag 15 december 2016

Besparingen op eten

Ik ben zo ongelofelijk blij. Ik kocht altijd in de supermarkt goedkoop - dacht ik - (risotto)rijst, linzen en kikkererwten. Droge ingrediënten dus eigenlijk. Goedkoop, omdat ik niets had om het mee te vergelijken. Ik las op internet dat linzen en kikkererwten die je zelf nog moet weken vele malen goedkoper zijn dan diegene in een blikje. Dit klopt zeker. (Risotto)rijst kocht ik alleen maar in de aanbieding. Wel nu...

Wow..

Van de week liep ik eens de Turkse supermarkt in (ook meteen de enige buitenlandse supermarkt in mijn woonplaats). Mijn oog viel op allerlei lekkere dingen. Honing, honderden kruiden, verschillende lekkere sausjes en zoetigheden.
Ik liep naar het volgende pad en ik bleef staan. Risotto, couscous, linzen, kikkererwten. Wow. Zoveel verschillende soorten, kleuren en bovenal: grote verpakkingen. De hemel. Ingrediënten die ik vaak gebruik, zomaar, voor de grijp. Ik werd er zelfs een beetje hebberig van. Wij eten best vaak van deze ingrediënten, omdat ze goedkoop en voedzaam zijn, maar zoals ik al zei, we kopen het vaak in de aanbieding. 

Nu ik dit ontdekt heb, heb ik geen aanbieding meer nodig. Let op lieve volgers:
- 2 kilo risottorijst: €2,75
- 1 kilo (rode) linzen: €0,70
- 1 kilo (parel)couscous: €1,-
- 1 kilo (droge) kikkererwten: €1,- 

Met mijn mandje vol liep ik naar de kassa. Ik rekende in totaal (met wat andere dingetjes erbij) €7,65 af en 's avonds maakte ik een heerlijke linzensoep. 

Hier ga ik vaker terug. Het scheelt in de portemonnee en het is leuk om eens wat andere dingen te proberen. Maar voorlopig.. hebben we genoeg! 

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo geslaagd bent bij de Turkse supermarkt!Heb jij een lekker recept voor linzensoep? WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop het laatste jaar alles bij Appie (want die hebben zo'n fijne bezorgservice), maar dit scheelt wel heel veel... En wij eten best vaak risotto en rode linzen.

    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb die ervaring ook. Ik weet niet of jullie ook vlees eten, maar dat was ook altijd veel goedkoper bij de Turkse supermarkt dan in de gewone. En over het algemeen ook nog van betere kwaliteit ook.
    Helaas wonen we nu een stuk verder weg van de dichtstbijzijnde Turkse supermarkt, want vroeger zat die naast onze appie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons is de turk juist duur met zulke dingen, kipfilet koop ik daar wel altijd 5 euro per kg, gehakt geprobeerd, maar rundgehakt smaakt naar lam.. laat ik daar nu net niet van houden:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...