woensdag 28 december 2016

Avonddienst en veel besparen & verdienen

Deze week is mijn avonddienst week. Dat houdt in dat ik van 12.30 tot 21.00 uur werk. Soms met een beetje uitloop tot 21.30. Of ik dat erg vind? Nee, totaal niet. In dezelfde week dat ik avonddienst heb, heeft mijn vriend brandweerdienst; vaak wordt hij opgeroepen terwijl ik aan het werk ben. Daarnaast heb ik ook nog zaterdagdienst in dezelfde week (oudjaarsdag toevallig dit jaar), dus dan ben ik ook onder de pannen tot 17.00 uur. De brandweer verwacht - logisch genoeg - een topdrukte de 31e, dus daarvoor hoefde ik niet thuis te zijn.

In de week dat ik avonddienst heb, besparen wij een heleboel geld. Dit zit namelijk zo. Voordat ik moet werken ga ik sporten (mijn werk zit tegenover de sportschool waar ik altijd heenga). Dan douche ik mij logischerwijs ook na het sporten, want direct na het sporten ga ik naar mijn werk. Thuis hoef ik me dus niet meer te douchen. Ik sport dan zo'n 3 keer in de week. Dus ik spaar al 3 keer douchen uit.
Tijdens de avonddiensten wordt er voor ons gekookt. Dit kost niets extra's, maar is een geste van de baas. Hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van. Het is lekker en vers, dus daarvoor ga ik echt niet mijn eigen eten meenemen. Vriend eet in diezelfde week ook vaak op zijn werk, waar een avondmaaltijd €2,50,- kost. Ook voor vers eten, dus ook niet kant-en-klaar. In die week zijn we dus €12.50 voor het avondeten kwijt!
Daarnaast krijg ik op zaterdag altijd een lunchpakket, bestaande uit 2 broodjes (zacht/hard, bruin/wit - dit mag je zelf kiezen) met ham/kaas (of een van de twee), een krentenbol, een stuk fruit, een drinkyoghurt en een lekkernij (dit is altijd heel verschillend). Ik hoef dus ook al geen lunch mee te nemen in die week.

Deze weken besparen we dus echt ontzettend veel en verdienen we ook nog eens veel.
Vriend werkt deze week een heleboel uren. 40 uur bij zijn 'gewone' werk en daarnaast in de avond/nacht nog bij de
Dubbel verdienen dus. Eigenlijk 3 dubbel, met mijn salaris erbij!

We zullen na 1 januari de balans eens opmaken. Ik ben benieuwd. 

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed inderdaad. Ik ben benieuwd hoeveel je in totaal wel niet bespaart. Dat zal zeker de moeite zijn. En wat aardig van je baas om voor de maaltijd te zorgen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat werkt flink door zo! Fijn dat jullie je werkzaamheden zo op mekaar af kunnen stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat tikt aan zeg, heel fijn! Heb je vaker dit soort mooie combinatieweken? Of is het de eerste keer?
    Wat doe je voor werk, dat je avonddienst hebt?

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...