woensdag 2 november 2016

Werken en hobby's

Op dit moment is het gekkenhuis op mijn werk. Ik werk bij een zorgverzekeraar en ja, het is tegen het einde van het jaar. Dus iedereen oriënteert en wil zoveel mogelijk informatie hebben. Op dit moment ben ik na een dag ben ik ook echt een beetje gaar van het werken, maar dat hoort erbij.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat ik mijn hobby's kan blijven uitvoeren. Mijn grootste hobby's zijn:
- Kleding maken
- Fietsen (racefiets)
- Koken/bakken

Nu is het met dit weer natuurlijk niet zo aantrekkelijk om te gaan fietsen, maar wellicht heb ik binnenkort een Tacx, dus dan kan ik op zolder mijn racefiets neerzetten en fietsen. Koken en bakken doe ik iedere dag. Dat vind ik echt ontspannend. Binnenkort ga ik een keer een no knead bread maken. Kijken hoe dat uitpakt. Het fijne aan zelf bakken vind ik dat het zoveel goedkoper is dan brood/gebak uit de winkel. Je moet er natuurlijk wel tijd voor maken, maar dat doe ik met veel plezier.
Kleding maken. Tja. Ik houd ervan om van een zelfgekozen stofje een leuk jurkje, rokje of truitje te maken. Je hebt alles zelf in de hand en dat vind ik heerlijk.

Natuurlijk doe ik dit soort dingen niet de hele dag door, want soms kijk ik ook lekker lui een serie of film.
Wat me ook opvalt is dat als ik veel werk, ik het fijner vind om tv te kijken dan wanneer ik bijvoorbeeld een week vrij heb. Geen idee, het voelt echt alsof ik het verdiend heb na een week werken, haha.

Als iemand nog leuke patronen voor een jurk, rok of truitje heeft, laat het me weten :)

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je zelf kleding maakt! ik wil dat toch ook weer oppakken, want ik kan totaal niet slagen in de winkels.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Loonsverhoging en goede beoordeling

Het is gebeurd! Ik heb loonsverhoging gehad en een perfecte beoordeling op mijn werk. Nu is het wel zo dat ik niet meteen honderden euro&#...