donderdag 17 november 2016

Waar geef ik graag geld aan uit?

Zoals jullie gisteren hebben kunnen zien, geef ik "graag" geld uit aan reizen. Herinneringen en nieuwe dingen ontdekken vind ik heerlijk, maar wel binnen de perken uiteraard. Maar er zijn nog een paar dingen waar ik graag geld aan uitgeef.


Waar geef ik het graag aan uit? 

Ten eerste reizen dus. We besteden ons vakantiegeld hieraan en op is op. En wat over is sparen we natuurlijk. Afgelopen jaar in Amerika was er - helaas - bijna niks over. "Helaas", omdat we natuurlijk een super vakantie hebben gehad! We deden alles op budget en zelfs ons ticket was hartstikke goedkoop (voor een intercontinentale vlucht)!

Een lekker frietje met mayo. Hier kan ik zo van genieten. Zo'n knapperig goudbruin frietje met van die heerlijke mayo. Jammie. Dit doen we overigens maar 2 keer per jaar, of zo.

Sauna's en quality time. Ook hier weer een luxe ding. Wij 'sparen' graag om een heerlijk dagje weg te gaan. Sauna, lekker lunchen, drankje, uiteten. Heerlijk. Uiteraard volgen we wel de aanbiedingen, want het zou zonde zijn om de volle mep te betalen. Bonnen voor de sauna zijn er altijd wel en via socialdeal of wowdeal kun je echt geweldige restaurantaanbiedingen vinden. Heerlijk genieten voor weinig!

Zaadjes voor de moestuin. Gewoon, omdat het leuk, lekker en fijn is.

Onderdelen voor mijn racefiets. Een dure fiets moet je goed onderhouden en dan heb je er hopelijk lang plezier van. De aanschaf was natuurlijk flink, maar het onderhoud is ongeveer €25 per jaar. Iets meer dan €2,- per maand. Daar kun je niet voor sukkelen natuurlijk.

Fitnessabonnement. Ik geef per maand €18,- uit aan mijn fitnessabonnement. En dat abonnement delen mijn vriend en ik ook nog eens. Dus voor €9,- per maand per persoon, €2,25 per week per persoon, vind ik dat we niet mogen klagen. Voor die prijs mogen we onbeperkt sporten en gebruik maken van groepslessen en douches.

Dingen voor de wintersport. Naast mijn gewone baan heb ik al 6 jaar een 'bijbaan' als skilerares in Oostenrijk. Hiervoor moet er natuurlijk af en toe wat aangeschaft worden, dus met die uitgaven verdien ik ook nog eens geld. En daar krijg ik dan ook nog bijna alles van terug. Win-win!

Waar geven jullie "graag" geld aan uit?


2 opmerkingen:

  1. Aan dezelfde dingen! :-) Wij geven verreweg het meeste "extra" geld uit aan leuke dingen (dus geld dat overblijft als de vaste lasten betaald zijn): dagjes uit, buiten de deur eten, vakanties, en inderdaad ook de moestuin.
    Ik kan ook erg genieten van een verse pizza van een geweldige pizzabakker bij ons om de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...