zaterdag 5 november 2016

Rust en offline

Mijn smartphone is echt een goede uitvinding. Berichtjes en foto's via WhatsApp versturen, mail ontvangen zonder de computer aan te zetten en altijd bereikbaar zijn. Maar soms, heel soms ben ik er klaar mee. Dat zet ik mijn telefoon uit voor een weekend en mijn laptop gaat ook niet aan. 

Het baart sommige vrienden dan zorgen. Hoe kunnen ze mij bereiken in geval van nood, hoe kan ík bellen in het geval van een calamiteit. Ik kan heus wel bellen. Mijn telefoon is binnen 40 seconden opgestart. 

Zelf vind ik het heerlijk. Vriend en ik plannen dit soort weekenden echt. Na een drukke werkweek of gewoon als we eraan toe zijn. 

Wat we doen in zo'n weekend? Op de eerste plaats uitslapen. Lekker luxe ontbijten en dan gaan we ons klaarmaken om naar een wellness resort te gaan. E-reader en een paar tijdschriften mee en het ultieme ontspannen kan beginnen. 's Avonds lekker een hapje eten ergens en als we weer thuis zijn een film kijken met lekkere hapjes. 
De volgende ochtend weer uitgebreid ontbijten en een strand- of boswandeling maken, ergens een warme chocomel drinken en uitgebreid koken. 

Dat is voor ons echt het ultieme genieten. Natuurlijk leggen we hier geld voor apart, want het is redelijk prijzig, maar na zo'n weekend zijn we echt weer opgeladen voor een nieuwe week. 

Hoe pakken jullie je ultieme ontspanning?

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk idee!
    Ik vrees dat ik echt een beetje smartphone-verslaafd ben, zeker sinds ik blog. Ik wil alles blijven volgen en constant kunnen reageren. Heel fout eigenlijk. En zo'n slecht voorbeeld voor mijn kinderen ook :-) Goed dat je me even aan het denken zet hierover!

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...