zaterdag 19 november 2016

Mijn e-reader

Sinds ik hem heb, zijn we onafscheidelijk. Mijn e-reader en ik. Het was een cadeau van mijn ouders. Ik verslond zoveel boeken dat het bijna ongezond werd. Overal slingerden boeken en het ik las meerdere boeken door elkaar. Heel onhandig. Als ik naar school ging - met de trein - nam ik altijd een boek mee, maar het nadeel was dat de boeken zo dik en zwaar waren dat ik me bijna vertilde (ok. Dat is overdreven..).

Toen ik mijn propedeuse haalde mocht ik een cadeau uitzoeken. Ik wist niets en ik wilde eigenlijk ook geen cadeau. Mijn moeder en ik gingen winkelen en we kwamen langs een elektronicazaak. Nieuwsgierig als ik ben ging ik naar binnen. Ik had nergens interesse in, maar mijn moeder riep me terug. "Moet je kijken! Een e-reader. Dat zou echt een uitkomst zijn voor jou!". Ik had er geen aandacht voor, want ik hoefde zo'n ding niet. Ik had genoeg boeken en dat was genoeg. Als ik een boek wilde, kocht ik hem wel.

We gingen naar huis en toch werd ik op een of andere manier getriggerd om informatie over e-readers op te zoeken. De hele avond heb ik achter mijn computer gezeten om alle e-readers van dat moment te vergelijken. De omschrijving: gaat 3 maanden mee, 3000 boeken meenemen in een keer en lange levensduur spraken me aan. Ik las honderden reviews en ik wist het zeker: ik wil een e-reader.

Ik ging naar mijn moeder en zei dat ik denk ik toch een e-reader wilde. Mijn moeder was blij voor me dat ik toch een cadeau wist en we gingen terug naar de elektronicazaak. We lieten ons niet voorlichten wat ik wist wat ik wilde. Toevallig was hij in de aanbieding en we kochten er nog een mooie lederen beschermhoes bij.

Ik ben nog steeds super blij met mijn e-reader. Er zit een ingebouwd lichtje in het scherm en hij gaat écht 3 maanden mee na het opladen. Je kunt alles instellen: van lettergrootte tot lettertype en van lichtsterkte tot letterafstand. E-books zijn ook niet zo duur als gewone boeken. Echt een pluspunt. Als ik nu ergens naar toe ga, hoef ik niet constant boeken mee te slepen. Ik neem mijn e-reader mee in mijn handtas en klaar is kees. Heerlijk.

Heb jij ook een e-reader? Hoe bevalt hij?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook al jaren een ereader, gekregen voor mijn verjaardag. Moest er alleen ruim een maand opwachten want hij was steeds uitverkocht omdat het voor dat moment het nieuwste model was. Met een wat groter scherm en ingebouwd licht.
    Ik neem het mee naar de sporten van de kinderen, moet ik toch wachten dus dan ga ik lekker lezen. Hij is nu vier jaar oud en ben er nog steeds blij mee. Als hij stuk gaat koop ik gelijk de nieuwere versie van dit model.

    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook eentje of eigenlijk is het nr 2 . Las eerst op mijn iPad maar das buiten niet zo handignu een Kobo aura top dingetje.
    En boeken uit de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook al mijn 2E ereader. De eerste gaf na 4 jaar de geest en deze heb ik ook al weer bijna 3 jaar. Jammer genoeg geen verlicht scherm maar verder ben ik dik tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...