woensdag 9 november 2016

Maaltijdboxen

Omdat wij - vriend en ik - beiden fulltime werken, is het soms lastig met eten. Wat eten we? Wanneer gaan we naar de winkel? Is het gevarieerd genoeg? Daarom was ik me aan het oriënteren op maaltijdboxen. Wat blijkt? Het aanbod is ENORM. En dat is nog een understatement. Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 

Het verschil in prijs is een, maar je hebt ook nog een groot verschil in aanbod ben ik achter. Je kunt kiezen uit familieboxen, boxen waar je zelf je maaltijden kunt kiezen en er zijn ook nog boxen voor alleen fruit en vegetariërs.
Nu lijkt het mij fijn om zelf je maaltijden te kunnen kiezen, maar aan de andere kant kan ik ook een weekschema opstellen met maaltijden die we dan gaan eten. Lastig! 

Ik vind de meeste boxen best prijzig. Variërend van 5 tot 8 euro voor een maaltijd per persoon. Normaal gesproken eten we voor 2/3/4 euro per persoon ongeveer. Het is dus een flinke kostenpost. 

Maar nu! Nu kan ik via via twee van de bekende maaltijdboxen proberen. Gewoon om te kijken of het wat is. Helemaal voor niets. Dat leek mij een uitgelezen kans om zelf te kijken of het echt iets voor ons is. Is het niets? Geen probleem. We krijgen er 1 van elk en daarna zitten we nergens aan vast. Nu ben ik echt nieuwsgierig. Even kijken wanneer er lekkere maaltijden zijn en dan bestellen. 

Hebben jullie ervaring met maaltijdboxen? En welke bevalt het best? Vind je het het geld waard? 

2 opmerkingen:

  1. Geen ervaring mee. Hoeft ook niet, ik maak een werkmenu , en doe 1 keer per week boodschappen. Zoveel tijd kost me dat niet, en bespaart me veel geld. Ook met een maaltijdbox moet je daarnaast toch boodschappen doen, dus of het zoveel tijd bespaart weet ik niet. Inspiratie voor week menu's is er genoeg te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk is dat duurder dan als je zelf naar de winkel gaat om je maaltijd samen te stellen.
    Als je dat doet kun je profiteren van acties.
    Zo'n maaltijd box stellen ze samen voor jou en komen ze (brengen? ) dat alles moet je voor betalen.
    Niets is meer voor niets.
    Ook wij maken er geen gebruik van we hebben een eigen moestuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...