donderdag 24 november 2016

Leuk werk! Buitenland.

Op dit moment is het gekkenhuis op mijn werk. Ik werk bij een zorgverzekeraar als adviseur en op dit moment, tja.. is het gewoon druk. Daarnaast ging mijn vriend afgelopen week naar Portugal om een deal te sluiten wat betreft zijn bedrijf en dat is helemaal rond! Binnenkort gaan wij - oké, vooral hij - zeer specifieke reizen aanbieden naar Portugal. We zijn zo blij dat het doorgaat!

De reizen gaan naar de grens van Portugal en Spanje (Algarve, maar ook soms in Spanje) en daar zal mijn vriend dan alles regelen. Zo leuk. Wellicht ga ik aankomend jaar nog wel een paar keer op 'snoepreis' naar Portugal. Heerlijk.
Naast de 40 uur (soms 44 uur) die ik werk op mijn werk, moet ik nu natuurlijk in de avonduren de site van het bedrijf van vriend gaan bewerken, de marketing en communicatie verzorgen en daarnaast beheer ik ook nog zijn social mediakanalen. Gekkenhuis op dit moment, maar het is het waard.

Wat velen niet weten is dat ik zelf al sinds 2009 als skilerares werk. Dit is natuurlijk seizoensgebonden, maar het is zo ontzettend leuk. Gezellig vooral. Het misverstand is dat je korte dagen maakt. In theorie is dat ook wel zo, maar in de praktijk ben je vanaf 9 uur al op de skischool, doe je een beetje administratie, daarna werk je van 10.00 tot 12.00 en dan heb je een uur tot anderhalf uur pauze en dan werk je weer van 13.00/13.30 tot 15.00/15.30. Het werk zelf is niet echt zwaar, maar wel heb je een grote verantwoordelijkheid.
Dit is echt het leukste en fijnste werk dat ik ooit heb gedaan (en nog steeds - af en toe dan wel doe). Door deze keuze ooit gemaakt te hebben, ben ik echt met mijn neus in de boter gevallen qua bedrijf waar ik werk. Ik werkte in eerste instantie voor een skischool in Oostenrijk, maar nu werk ik voor een Nederlandse reisorganisatie, dus ik doe er ook nog een stukje reisleiding bij. Ik ben nooit moe na het werk en ik kan gewoon vanaf 15.00 (meestal is dat echt de eindtijd) lekker mijn eigen ding doen. Uiteraard verdien ik nu ook een stuk meer (na al die jaren!) dan in het begin.

Als ik moest kiezen, tja, dan wist ik het wel. Maar ja, een vast inkomen in Nederland is ook wel fijn, zodat we niet in de problemen komen.
Wel ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op een andere baan. Ik heb creative business (vooral moderne marketing) gestudeerd, dus kijken kan nooit kwaad. De baan bij de zorgverzekeraar heb ik per toeval gekregen. Ook krijg ik steeds meer interesse in het vak als budgetcoach/bewindvoerder. Vanuit mijn werk krijg ik daar vaak mee te maken en om eerlijk te zijn wist ik daar in het begin weinig vanaf, maar ik ging me er steeds meer in verdiepen en nu zie ik ineens een paar kansen.

Uiteraard ben ik op dit moment gewoon nog heel blij met mijn baan, maar je weet nooit wat voor omslagen er komen!

Zijn jullie - indien je werkt - blij met je baan of zou je toch wel iets anders willen gaan doen?





2 opmerkingen:

  1. Leuk dat die deal gesloten is. En wat betreft mijn baan, ik heb de leukste baan die er is, maar er zit beweging in, dus wie weet.
    Verder begint mijn ondernemersbloed weer ontzettend te kriebelen.
    Tussen de regels door lezend, denk ik dat er bij jou ook weer een zaadje is gepland 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het gelukt is! Dat klinkt wel als een hele leuke nieuwe stap voor jullie allebei!

    Hoe combineer je je werk als skilerares met je werk als adviseur bij een zorgverzekeraar?

    Ik heb net de omslag gemaakt: van medewerker bij een verzekeringsbedrijf naar mijn eigen bedrijf. Het is heel spannend, maar ook wel echt heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...