vrijdag 21 oktober 2016

Onverwachte gezelligheid

Gisteren kwamen onverwacht mijn oom en tante uit het noorden van het land. Ze waren een weekendje weg in onze provincie, want 1: ze hadden vakantie, 2: ze wilden graag iets leuks met ons doen. Na 3,5 uur rijden waren ze er dan. Rondleiding gegeven door de stad en toen zijn we iets gaan eten bij een restaurant. Ze hadden een heleboel lieve en fijne cadeautjes meegenomen, waar we echt stil van werden. Togingen afrekenen wilden mijn vriend en ik de helft betalen (ook al waren zij met 4 en wij met 2, maar ja, waarom altijd zo precies doen?) maar mijn oom en tante boden aan om voor ons te betalen.

We hadden iets geweldigs in hun ogen gedaan. Ik was afgestudeerd en mijn vriend en ik hadden allebei een nieuwe baan. We hadden al zoveel voor hen gedaan, ook al wonen we zo ver weg, dat ze vonden dat ze iets terug moesten doen. We stonden perplex. Wat wij voor hen hebben gedaan was voor ons heel natuurlijk en daar wilden we zeker geen beloning voor, maar toch is het altijd leuk als je inzet en tijd gewaardeerd wordt.

Later gingen we nog lekker - zelfgebakken - boterkoek eten en koffie met slagroom bij ons thuis drinken. Het was hartstikke gezellig en lekker.
Toen ik mijn oom en tante nog een potje zelfgemaakte zoetzure bietjes gaf, gingen ze weer terug. Echt een geslaagde en hele gezellige dag.

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een hele fijne en warmhartige dag! Wie goed doet, goed ontmoet : )
    Dat blijkt hier wel uit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blijkt maar weer :) we zijn er erg blij mee dat we zo gewaardeerd worden.

      Verwijderen
  2. Gezellig! Zo'n momenten moet je koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen

Goedkoper TV en Internet - de aanbieding die ineens wél kon en zelfs beter is!

Ja lieve lezers, wij hebben weer een enorme besparing in ons budget. Ons contract bij onze TV- en internetaanbieder liep af, dus we gingen k...