maandag 31 oktober 2016

Koopzegels

Van mijn tante kregen wij een vol Albert Heijn zegelboekje cadeau. Zelf sla ik altijd alle zegels af bij de AH, maar nu ik dit zegelboekje in mijn bezit heb, denk ik dat ik toch maar zegels ga sparen. Het levert namelijk een redelijk rendement op.

Bij de bank hoef je voor de rente niet te sparen. Het levert nauwelijks iets op met die vreselijk lage rente.

Het zegelboekje daarentegen levert een rendement op van maar liefst 6.12%. Je koopt voor €49 zegels en het volle boekje levert  €52 op. Je krijgt dit geld contant, dus je hoeft er niet per se boodschappen voor te halen.

Een klein onderzoekje geeft me nog meer inzicht in het rendement van zegels. Zo heb je de beste deal bij Plus (helaas zit er hier geen plus). Bij Plus supermarkten koop je voor €4 zegels en het volle boekje is €6 (!!!) waard. 50% winst dus. Kassa!

Bij andere supermarkten ligt het rendement rond de 4%.
Het is dus best lucratief om koopzegels te sparen. Stom dat ik dat niet eerder wist!


3 opmerkingen:

  1. Vergeet Hoog.vliet niet. Daar is het rendement hetzelfde als bij Appie. Alleen zijn de koop"zegels" daar uitsluitend op je klantenpas te sparen. Als je de boodschappen laat bezorgen door Hoog.vliet dan kan je op deze manier ook sparen en dat kan bij Appie helaas niet.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat las ik pas ook ergens. Misschien moeten we er toch maar eens aan beginnen, bij de Jumbo. Die van de Plus leveren inderdaad veel op, maar die vind ik verder zo duur dat het voordeel dan zo weer weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sla ze eigenlijk altijd zonder er over na te denken automatisch af....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Oud speelgoed - oerdegelijk en grote hit!

Zelf hebben wij geen kinderen, maar vrienden en familie van ons wel. Natuurlijk nemen zij altijd zelf wat te spelen mee, maar wij wilden ook...