donderdag 20 oktober 2016

Koken met restjes #1

Vaak heb ik restjes. Restjes die al klaar zijn, maar ook die nog in de originele staat zijn (ha ha).

Afgelopen week hadden we al een keer boerenkoolstamppot gegeten (echt heerlijk met véél vers gebakken uien), maar op een gegeven moment ben ik ook wel weer een beetje klaar met stamppotten. De boerenkool hadden we in een grote verpakking gekocht (aanbieding..), maar die ging dus niet helemaal op. We vinden verspilling echt zonde, dus toen bedacht ik me ineens dat ik nog wat dingetjes in de kelder had liggen, waar ik wellicht een lekker gerecht mee kon maken.

Ik pakte wat udon noedels, taugé, lente-uien, de boerenkool en wat kip. Het leek me wel een lekkere combi, dus waarom niet?

Als eerste wokte ik de udon noedels in een beetje kokosolie. Toen de noedels los waren gekomen heb ik de kip erbij gedaan, wat ketjap, knoflook en gember. Goed gewokt en daarna de boerenkool (ik gok dat het zo'n 200 gram was?) en de taugé erbij. Alles lekker laten pruttelen en nog een klein beetje ketjap en sambal erdoor gedaan en klaar! De lente-uitjes eroverheen gedaan en wat kroepoek en cashewnoten als laatste.



Het was echt heerlijk en het smaakte zo lekker dat ik het nog een keer ga maken!

4 opmerkingen:

  1. Zelf hou ik niet van boerenkool, maar voor vriend maak ik vaak een combinatie van boerenkool, tomaten, uitje en wat mosterd. Erbij capucijners schijnt lekkere combi te zijn. Ik neem wel wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo, dat lijkt me ook erg lekker. Alleen verse tomaten of ook tomaten uit een blikje?

      Verwijderen
  2. Mmmm... Erg lekker ideetje! Vooral omwille van die extra crunchy bite die de cashews eraan geven...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep, zeker proberen. Het is echt de moeite waard!

      Verwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...