woensdag 19 oktober 2016

Gooi je snijafval niet weg!

Je hebt net een lekker gerecht met lente-uitjes gemaakt en je gooit het snijafval weg. ZONDE! Lente-ui zit in de categorie 'regrow vegetables'. Deze groenten kunnen zichzelf vermeerderen, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Oké, wel een klein beetje, maar het is geen moeite. Echt niet!

Doe de afgesneden steeltjes van de lente-ui (of bosui) in een glas (of kommetje of net wat je hebt) met een klein beetje water. Ververs iedere dag het water (weinig moeite toch?) en zie het wondere proces van opnieuw groeiende uitjes! 

Zo hoef je - niet vaak - bijna nooit nieuwe lente-uien te kopen. Handig, goedkoop en goed voor het milieu! 



Dit werkt overigens ook met:

- Sla
- Basilicum
- Citroengras
- Gewone uien en nog véél meer! 


3 opmerkingen:

  1. Dit doen wij ook wel eens, het is zo'n leuk idee. Met andere groenten heb ik het noot geprobeerd, van citroengras wist ik niet dat het kon. Werkt dat op dezelfde manier?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Werkt inderdaad op dezelfde manier, alleen moet je er iets meer geduld voor hebben ;)

      Verwijderen
  2. Ik ga het doen. Dankjewel voor de tip! Zelf heb ik heel vaak lente-uitjes in huis en ik gooi ze standaard weg. Vanaf nu dus niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...