donderdag 6 oktober 2016

Goed advies van een onbekende

Tijdens mijn studie zat ik dagelijks erg lang in de trein. Meestal ging ik lekker wat lezen op mijn e-reader, maar soms had ik daar geen zin in en zat ik wat voor me uit te staren.

Op een dag kwam er een man van rond de 40 naast me zitten en hij begon tegen me te praten. Leuk! Want hoe vaak gebeurt dat tegenwoordig nog? We raakten aan de praat en het ging steeds meer over de keuzes van studie/werk/stage. Hij was net gestopt met zijn goedbetaalde baan en ging een opleiding volgen in de zorg, omdat hij daar toch meer achterstond dan zijn IT-baan.
Hij vroeg me wat ik deed en ik vertelde hem dat ik een opleiding volgde in de communicatie en dat ik stage liep bij een super tof bedrijf. En of ik het leuk vond en of ik er mee door wilde.

Na een tijdje moest hij uitstappen, maar hij gaf me nog één advies mee.
De volgende woorden zal ik nooit vergeten: "doe wat je leuk vindt, waar je goed in bent, waar je achterstaat en laat niemand, maar dan ook niemand enige keuzes in je leven beïnvloeden, alleen jij weet wat goed voor je is!". 


En dit is precies mijn levensmotto tegenwoordig. Uiteraard vraag ik wel 'advies' aan mijn vriend(en) en familie, maar uiteindelijk maak ik alles keuzes weloverwogen en beslis ik alles zelf.

2 opmerkingen:

  1. Bijzonder zo'n goed gesprek. Ik had ook altijd het idee dat je moet studeren wat je leuk vind. Maar vorige week las ik in de krant dat sommige studies echt opleiden tot werkeloosheid, dus nu twijfel ik daar toch een beetje aan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo waar hè!
    Zo belangrijk om te doen wat je graag doet!

    BeantwoordenVerwijderen

Hele grote eer: gevraagd als ceremoniemeester

Wauw. Wauw. WAUW. Voor sommigen misschien heel normaal en voor anderen ver van hun bed show, maar wauw. Vrienden van ons gaan volgend jaar t...