dinsdag 18 oktober 2016

De stofzuiger

.. en ik zijn echt onafscheidelijk. Ik verbaas me er constant over hoeveel zooi er in huis ligt. Ook als je net gestofzuigd hebt. Helaas.
Daarom stofzuig ik iedere dag 's ochtends en 's avonds. Waarom? Lekker fris.

Het grote nadeel? Na het stofzuigen ruikt alles zo typisch naar 'stofzuiger'. Zo'n muffe lucht, waarvan je hoopt dat het toch echt iets anders is, maar nee.
Nu heb je wel van die speciale stofzuigerzakjes met geur, maar die zijn erg duur. Het leuke is wel dat deze zakjes echt werken en een heerlijke frisse geur geven als je gestofzuigd hebt.

Dat moet ook goedkoper kunnen en ik heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd.

- Een watje met etherische olie/parfum opzuigen. Dit geeft een heerlijke (ik had lavendel) geur af en het blijft goed ruiken. Daarmee bedoel ik: het is niet dat na een tijdje de geur minder wordt. Gewoon tot je de zak vervangt is de geur lekker. Dit is mijn favoriet, omdat je lekker kunt variëren en mixen met geuren.
- Een beetje waspoeder opzuigen. Ook een goede, het ruikt lekker fris schoon in huis, maar toch, het blijft zo'n typische waslucht die alleen lekker is bij frisgewassen kleding en lakens. Ook heb ik het idee dat je de geur na een tijdje iets minder gaat ruiken.
- Een natuurlijkere manier: kruidenthee. Haal de thee uit het zakje (of als je gewoon losse thee hebt is natuurlijk nog beter) en zuig dit op. Het ruikt heel natuurlijk en zeker niet te sterk. Gewoon lekker.

Eigenlijk werkt alles goed, het is maar net waar je voorkeur ligt.

3 opmerkingen:

  1. Babydoekje beetje wasverzachter op doen en filters van de stofzuiger ook wassen en uitspoelen in wasverzachter zo blijft je stofzuiger vele maanden fris :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik veeg meestal liever dan dat ik stofzuig. Ik veeg met een wisser en dan zuig ik het op met de kruimeldief. Maar met de stofzuiger zou misschien wel beter zijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, na het stofzuigen ruikt je huis vaak eerder muf in plaats van fris. De tips die je hier geeft, zijn lekker praktisch en makkelijk toepasbaar. Waarom kóóp ik überhaupt nog van die stofzuigergeurtjes, vraag ik me ineens af? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Loonsverhoging en goede beoordeling

Het is gebeurd! Ik heb loonsverhoging gehad en een perfecte beoordeling op mijn werk. Nu is het wel zo dat ik niet meteen honderden euro&#...