maandag 3 oktober 2016

De juiste raad is..

Juist. Voorraad. Maar je kunt het ook overdrijven natuurlijk. 

Eens in de maand gaan we naar België voor boodschappen (én om te tanken). Dit scheelt aanzienlijk in de kosten en daarbij is het ook wel eens leuk om andere dingen te proberen. Het liefst maak ik alles zelf: brood, pastasauzen, pasta en dat soort dingen, maar we hebben beiden een drukke baan en we komen er niet altijd aan toe. 

Nu is het natuurlijk hartstikke handig als je gewoon je voorraadkast bekijkt voordat je gaat inkopen en niet zomaar op de gok alles kopen. Jut en Jul hadden dit niet gedaan en daar kwamen we pas thuis achter. Onze voorraad in de voorraadkast bleek groter dan we hadden voorzien...

Het resulteerde in een enorme voorraad: (7 potten!) pastasaus, 5 kilo (!!!) spaghetti en 4 potten chocopasta en nog meer beschamende aantallen. Nu eten we graag pasta hoor, maar ten eerste maak ik het vaak zelf en ten tweede is dit gewoon overdreven. 

Daarnaast hebben wij ook altijd een geur in huis via het "3volution" systeem. We kopen de geuren daarvoor meestal in de aanbieding. Gewoon lekker goedkoop (1+1), want ja: je kunt maar een voorraad hebben. Na het fiasco met de boodschappen, ging ik toch maar eens de kelderkast herordenen en daar kwam ik nog 4 (!) nieuwe verpakkingen van 3volution tegen. Om mijn goede gedrag door te zetten ben ik ook de "verzorgingskast" (hier bewaren we shampoo, douchegel, etc. in) opruimen en daar kwam ik nog 3 pakjes tegen. Voorlopig genoeg dus. 

Moraal van dit verhaal: check eerst eens wat je hebt, voordat je als een kip zonder kop inkopen gaat doen ;). 

2 opmerkingen:

  1. ook wij doen 1x pm de boodschappen. Ik heb hiervoor een standaard boodschappenlijst en een paar dagen voor we gaan loop ik deze lijst na. Ik kijk dan wat er geschrapt kan worden of dat er nog een aanvulling op moet. Voor ons (4 volwassene en 1 kind) werkt het zo. en dat al zeker 6 jaar of langer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken dit helaas wel. Soms vergeet ik ook van te voren te kijken, en dan heb ik veel te veel dezelfde dingen op voorraad. Daarom eet ik nu regelmatig een week 'uit de kasten'.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Veteranendag 2017 - waarom ga ik?

Vandaag is het weer Veteranendag. Een belangrijke dag voor mijn vriend en mij. Mijn vriend heeft namelijk voor defensie in het buitenland ge...