zondag 2 oktober 2016

Bloemen in de bieslook - bieslookazijn

Normaal gesproken laat ik bieslook niet zo ver komen hoor, maar we kwamen terug van vakantie en er zaten (weer eens) bloemen in de bieslook.
Zonde om weg te gooien die prachtige paarse bloemen. Hier moet zeker nog iets van te maken zijn!

Zo gezegd, zo gedaan. Een klein potje gezocht en de bloemetjes in het potje gedaan en daar boven op azijn. Bieslookbloemenazijn. Heerlijk als basis van vinaigrettes of sausjes. Hoe langer het staat, hoe meer de bieslook smaak erin komt.

Het blijft ook nog eens heel lang goed. Zou het ook lekker zijn met olie? Bieslookbloemenolie?




2 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat bieslook zulke mooie bloemen had zeg! Ik vind het potje zelfs geschikt als cadeautje. Het ziet er heel mooi uit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik denk dat het heel lekker is en het ziet er bovendien nog heel mooi en decoratief uit ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Al onze aangevraagde vakantiedagen zijn goedgekeurd!

Een unicum: mijn vriend en ik hebben in 2018 dezelfde vakantiedagen aangevraagd en het is gelukt: we hebben alle dagen die we gevraagd hebbe...